مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان کرمان گفت: در حال حاضر اجازه بازگشایی بخش‌های امانت کتاب و حضور اعضا در محیط کتابخانه‌ها را نداریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، احمد وفایی مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان کرمان با اشاره به آغاز فاز اول بازگشایی کتابخانه‌ها از روز گذشته گفت: تصمیم گیری در این زمینه در سطح ملی است و در استان تصمیمی اتخاذ نمی‌شود.

او افزود: در فاز اول با حضور کتابداران در محل کار نسبت به آماده سازی کتابخانه ها، ثبت و ساماندهی و به روز رسانی اطلاعات در سامانه مدیریت کتابخانه‌ها اقدام می‌شود.

وفایی با اشاره به معرفی کتابخانه‌های استان کرمان در فضای مجازی تصریح کرد: این اقدامات در دوران تعطیلی هم در فضای مجازی انجام می‌شد.

مدیرکل کتابخانه‌های استان کرمان اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به ابلاغ ستاد ملی کرونا اجازه بازگشایی بخش‌های امانت کتاب و حضور اعضا در محیط کتابخانه‌ها را نداریم.

او با بیان اینکه در زمینه فعالیت کتابخانه‌ها تابع تصمیمات کشوری هستیم، گفت: در مدت سه ماه تعطیلی کتابخانه‌ها فضای سالن مطالعه کتابخانه مرکزی زیباسازی شده ضمن اینکه نور و تهویه این محیط هم اصلاح شده است.

مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان کرمان بیان کرد: میز و صندلی‌ها در سالن مطالعه کتابخانه مرکزی کرمان و سایر کتابخانه‌های استان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی چیده شده است و منتظر دستور بازگشایی هستیم.

او با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی طی این مدت افزود: در حال حاضر جشنواره کتابخوانی رضوی در حال برگزاری است.

وفایی ضدعفونی کتاب‌ها را کاری دشوار دانست و گفت: باید توجه داشت که امانت، جابجایی و دست به دست شدن کتاب‌ها می‌تواند به شیوع کرونا دامن بزند.

انتهای پیام /ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۴:۰۶ ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
با سلام
وقتتون بخیر
لطفا جهت بازگشایی سالن های مطالعه کتابخانه ها پیگیری کنید
آخه واقعا امکان حضور با رعایت پروتکل بهداشتی وجود داره
چطور استخرها بازند....ولی....
آخرین اخبار