رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: آزمایشگاه تشخیص مولکولی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی بم با حضور مسئولین محلی امروز راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  عباس زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: آزمایشگاه تشخیص مولکولی کووید ۱۹ جهت انجام آزمایش تشخیص کرونا ویروس جدید با توجه به تایید فنی انستیتو پاستور ایران در شهرستان بم به بهره برداری رسید.

او افزود: این آزمایشگاه با دقت تشخیصی بالا قادر است پاسخ نمونه‌های دریافت شده را در مدت زمان کوتاهی ارائه دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: با راه اندازی این آزمایشگاه روزانه می‌توان ۵۰ آزمایش را در شیفت کاری انجام داد و باتوسعه و تکمیل تجهیزات در آینده ایی نزدیک روزانه تعداد آزمایش‌ها بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ آزمایش افزایش پیدا خواهد کرد.

عباس زاده تصریح کرد: پیشرفته‌ترین آزمایش‌های تحقیقاتی در حوزه پزشکی و سایر رشته‌ها را می‌توان در این آزمایشگاه انجام داد و در آینده ایی نزدیک پیشرفت بسیار خوبی در آزمایشگاه جامع تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی خواهیم داشت.

شهسوار پور فرماندار بم در مراسم افتتاح آزمایشگاه کووید ۱۹ گفت: بم نیز جز محدود شهرستان‌هایی است که بعد از مرکز استان آزمایشگاه تشخیصی بیماری کرونا را راه اندازی کرده است که تعداد آزمایش‌ها در منطفه افزایش و نتیجه آزمایشات سریعتر مشخص خواهد شد.

فرماندار بم بیان داشت: این پروژه با سرعت خوبی در حال انجام است و زمینی در حدود ۵۰ هکتار نیز به این بیمارستان واگذار شده است و با اتمام و بهره برداری این پروژه فوق تخصصی در آینده رشد و پیشرفت بسیار خوبی در حوزه پزشکی در منطقه خواهیم داشت.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار