مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: صنوبرکاران و صاحبان صنایع می‌ توانند اراضی ملی استان را برای زراعت چوب در اختیار بگیرند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محسن یوسف‌پور ، مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری استان گیلان گفت: اجرای طرح زراعت چوب  از جمله برنامه‌های راهبردی اداره کل منابع‌طبیعی گیلان در سال جهش تولید است و موجب کاهش قاچاق چوب و عدم بهره‌برداری غیرمجاز از جنگل‌های طبیعی استان خواهد شد.

او با بیان اینکه توسعه زراعت چوب  با هدف تولید چوب و تأمین مواد سلولوزی از دیگر مزایای این طرح است ، افزود: تولید چوب در اقتصاد و اشتغال گیلان بسیار مؤثر است  و این اداره کل نیز قصد دارد عرصه‌هایی از خودش را در قالب طرح‌های زراعت چوب و صنوبرکاری در اختیار متقاضیان قرار دهد.

مدیرکل منابع‌طبیعی و آبخیزداری گیلان  گفت: صنوبرکاران و صاحبان صنایع می‌ توانند با مراجعه به سامانه ستاد الکترونیکی دولت در این مزایده شرکت کنند و بعد از برگزاری مزایده با مجری طرح برای برداشت قرارداد منعقد می شود و بعد از برداشت چوب، اراضی و عرصه‌های فوق بار دیگر احیاء شده و به حال خود رها نمی‌شود.

یوسف پور تصریح کرد: سهم استان گیلان  از طرح سراسری زراعت چوب بر اساس برنامه ششم توسعه حدود ۶ هزار و ۶۰۰ هکتار است که  قبل از اجرای طرح تنفس جنگل، اداره کل منابع‌طبیعی استان  به کشت ۱۲ هزار هکتار زراعت چوب از سوی شرکت شفارود اقدام کرده بود که سهم استان در مجموع به ۱۸ هزار هکتار رسید.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.