۷ تن چوب جنگلی قاچاق در شهرستان‌های آستانه‌اشرفیه و تالش کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سرهنگ حمید محمدی‌نسب، فرمانده انتظامی آستانه‌اشرفیه گفت: ماموران انتظامی پاسگاه دهسر حین گشت زنی به یک دستگاه خودروی باری نیسان حامل بار چوب مشکوک شده و برای بررسی بیشتر آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۴ تن چوب جنگلی قاچاق از نوع توسکا و پلت سفید کشف شد، افزود: در این راستا متهم ۳۵ ساله دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی آستانه‌اشرفیه اظهار داشت: کارشناسان ارزش چوب‌های کشف شده را ۸۰ میلیون ریال برآورد کردند.

سرهنگ محمدی‌نسب با اشاره به اینکه مبارزه با قاچاق کالا و ارز همواره در دستور کار پلیس قرار دارد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

سرهنگ حسین جمال‌دار، فرمانده انتظامی تالش نیز از کشف و ضبط ۳ تن چوب جنگلی قاچاق در این شهرستان خبر داد و گفت: ماموران انتظامی هنگام گشت زنی به یک دستگاه خودرو باری نیسان حامل بار چوب مشکوک شده و برای بررسی آن را متوقف کردند.

این مقام انتظامی افزود: در بازرسی از این خودرو ۳ تن چوب قاچاق کشف و متهم ۴۹ ساله دستگیر شد.

او به تحویل چوب‌های کشف شده به اداره منابع طبیعی شهرستان تالش اشاره کرد و اظهار داشت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

فرمانده انتظامی تالش با اشاره به اینکه ارزش چوب‌ها توسط کارشناسان ۶۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: قطع درختان تبعات زیست محیطی زیادی در پی دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.