معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه،گفت : قیمت برخی از کالا‌ها در کرمانشاه خصوصا در زمینه مصالح ساختمانی طی یک هفته اخیر تا ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛احسان باقرخانی معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به آخرین وضعیت قیمت کالا‌های حساس و مهم در بازار و تغییرات آن نسبت به هفته گذشته، گفت : در برخی از گروه‌های کالایی از جمله لبنیات، نهاده‌های دام و طیور، قند و شکر، رب گوجه، حبوبات و خرما ثبات قیمتی را شاهد بودیم.

او از کاهش قیمت برخی از انواع میوه و صیفی‌جات هم خبر داد و گفت : قیمت پیاز ۴۳ درصد و گوجه فرنگی ۵۰ درصد کاهش یافته، اما دربرخی میوه‌ها از جمله سیب زرد افزایش قیمت داشتیم.

معاون بازرگانی سازمان صمت استان کرمانشاه از افزایش قیمت برنج هندی و پاکستانی در بازار خبر داد و افزود: قیمت مرغ نیز نسبت به هفته گذشته حدود ۲۱ درصد بالا رفته و در جوجه یک روزه نیز تا ۷۰ درصد افزایش قیمت داشتیم.

او قیمت کنونی هر کیلو مرغ در کرمانشاه را حدود ۱۳ هزار و ۱۵۰ تومان اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه قیمت میانگین کشور کیلویی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان است، اکنون در جایگاه پنجم کشور از نظر قیمت مرغ قرار داریم.

معاون بازرگانی سازمان صمت استان کرمانشاه اشاره‌ای هم به نرخ گوشت قرمز در بازار داشت و گفت: قیمت گوشت گوسفندی مخلوط اکنون در بازار کرمانشاه حدود ۹۵ هزار تومان برای هر کیلو است که از این نظر در جایگاه ۱۵ کشور قرار داریم و میانگین قیمت کشور کیلویی ۹۱ هزار و ۸۰۰ تومان است.

 این مسئول،گفت: قیمت گوشت گوساله نیز در کرمانشاه کیلویی ۷۵ هزار تومان است که از این نظر با توجه به میانگین قیمت کشور که کیلویی ۷۴ هزار و ۵۰۰ تومان است، در جایگاه ۱۶ کشور قرار داریم.

او گفت: قیمت دام زنده سبک در کرمانشاه کیلویی ۴۰ هزار تومان است که با توجه به نرخ کیلویی ۴۰ هزار و ۸۰۰ تومان کشور، در جایگاه ۲۰ بین استان‌های دیگر قرار داریم.

باقرخانی با بیان اینکه قیمت انواع محصولات فولادی نیزطی هفته اخیر تا ۱۲ درصد افزایش داشته، افزود: در زمینه مصالح ساختمانی خصوصا ماسه و بتن هم افزایش داشتیم.

او ادامه داد: قیمت ماسه ۵۰ درصد و قیمت بتن ۲۶ درصد رشد داشته که دلیل آن تصمیم کشوری انجمن تولیدکنندگان ماسه برای افزایش قیمت بوده است.

باقرخانی از افزایش قیمت برخی از انواع لاستیک هم تا سقف ۳۷ درصد خبر داد.

معاون بازرگانی سازمان صمت استان کرمانشاه از انجام ۲۱ هزار و ۸۹۹ مورد بازرسی در کرمانشاه طی دو ماهه امسال هم خبر داد که منجر به تشکیل ۹۰۴ پرونده تخلف شده است.

او اشاره‌ای هم به بهبود جایگاه کرمانشاه در زمینه رتبه تورم داشت و افزود: هم اکنون از نظر نرخ تورم دو درصد زیر نرخ تورم میانگین کشور هستیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.