یک شرکت دانش بنیان موفق به ساخت دستگاه ضدعفونی کننده سطوح و محیط با تکنولوژی مه خشک شد.

به گزارش حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، بابک شهبازیان، عضو هیئت مدیره یک شرکت دانش بنیان اظهار کرد: در روش مه خشک موتور توربوجت دستگاه، هوا را گرفته و آن را بسیار متراکم کرده و به نازل دستگاه می‌دهد.

او افزود: این جریان منجر به تولید مه خشک می‌شود. مه خشک تولید شده شامل قطرات کوچکی از محلول ضدعفونی کننده با قطر کمتر از ۵ میکرون است. این اندازه از ذرات، باعث می‌شود که محلول ضدعفونی کننده به بهترین شکل ممکن در محیط منتشر شود. در واقع این دستگاه به مانند یک ابر، توزیع یکنواختی از ذرات محلول ضدعفونی کننده را به محیط و تمام خلل و فرج سطوح می‌رساند.

شهبازیان بیان کرد: تکنولوژی مه خشک، پروکسید هیدروژن را به صورت یون‌های OH منفی متصاعد می‌کند. این یون‌ها به دلیل بار الکتریکی که دارد به همه نقاط نفوذ می‌کند، حتی نقاط غیرقابل نفوذی مانند بین پره‌های شوفاژ، در کانال‌های هواساز و داخل کمد‌ها.

او افزود: بدنه میکرو ارگانیسم‌هایی مانند باکتری‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌ها بار الکتریکی مثبت دارند، به همین دلیل یون‌های OH منفی جذب آن‌ها شده و با از بین بردن دیواره‌ی آن‌ها موجب از بین رفتن‌شان می‌شوند.

شهبازیان در مورد مصارف این محصول بیان کرد: با وجود اینکه این دستگاه در منازل نیز قابل استفاده است اما استفاده از آن در منزل هنوز رایج نیست و مقداری نیاز به فرهنگ‌سازی دارد. در حال حاضر، استفاده از دستگاه ضدعفونی کننده محیط و سطوح در بیمارستان‌ها، اتاق‌های عمل و بخش‌های اورژانس و صنایع داروسازی متداول است. همچنین این دستگاه به دندانپزشکی‌ها، مراکز تولیدی که احتیاج به اتاق clean room دارند و دیگر حوزه‌ها معرفی شده و به تدریج مورد استفاده قرار خواهد گرفت.


بیشتر بخوانید: تولید نانوذرات اکسید روی توسط محققان داخلی


عضو هیئت مدیره شرکت با بیان اینکه این دستگاه ساخت داخل است، گفت: دستگاه ضدعفونی کننده با تکنولوژی مه خشک که توسط شرکت ما تولید شده است، نمونه خارجی دارد. ما تکنولوژی این دستگاه را با مهندسی معکوس، دریافت و طراحی مجدد کردیم. البته بخش‌هایی از این دستگاه کاملا طراحی داخلی است.

او در مورد آمادگی این شرکت برای تامین نیاز بازار گفت: دستگاه ضدعفونی کننده با مه خشک، در حال حاضر وارد بازار شده است و خوشبختانه توانسته‌ایم با ارائه این دستگاه در زمان شیوع ویروس کرونا، به حل بخشی از این بحران کمک کنیم. ما هماهنگی‌های لازم را برای فراهم کردن زیرساخت تولید این دستگاه در تعداد بالا انجام داده‌ایم و در صورت نیازِ بازار به تعداد زیادی از دستگاه  قادر به تامین آن هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار