استاندار هرمزگان گفت: میزان فضای کتابخانه‌های عمومی در هرمزگان به بیش از ۳۸ هزار متر مربع افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، فریدون همتی، استاندار هرمزگان گفت: در حال حاضر ۸۱ واحد کتابخانه عمومی در هرمزگان وجود دارد.

همتی در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان افزود: فضای کتابخانه‌های عمومی استان طی دو سال گذشته از ۳۱ هزار متر مربع به بیش از ۳۸ هزار متر مربع افزایش یافته است.

او گفت: بیش از ۶۰ هزار نفر در هرمزگان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند و بیش از ۷۵۶ هزار جلد کتاب و همچنین بیش از پنج هزار صندلی در کتابخانه‌های عمومی استان جهت مطالعه وجود دارد.

استاندار هرمزگان با اشاره به لزوم پیگیری تکمیل کتابخانه‌های نیمه تمام در استان، افزود: مجتمع کتابخانه‌ای شهرستان بوموسی در سال جاری تکمیل می‌شود.

همتی در خصوص پروژه کتابخانه عمومی مرکزی بندرعباس هم گفت:با توجه به طولانی شدن روند تکمیل این کتابخانه، تصمیم گرفته شد تا این پروژه به پارک علم و فناوری استان واگذار شود تا از محل منابع موجود در این حوزه، این پروژه تکمیل و هم به عنوان کتابخانه عمومی و هم به عنوان کارخانه نوآوری مورد استفاده قرار گیرد.

او افزود: در مسابقه کتابخوانی رضوی در هرمزگان بیش از ۱۴ هزار نفر مشارکت داشتند که نشان دهنده علاقه مندی بسیار خوب نسبت به مطالعه در استان است.

استاندار هرمزگان با اشاره به انتخاب روستای ایسین شهرستان بندرعباس به عنوان یکی از ۱۰ روستای برتر دوستدار کتاب در کشور، گفت: ترویج و نهادینه سازی فرهنگ مطالعه و کتابخوانی باید مورد توجه ویژه مسئولان باشد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار