استاندار قزوین در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: بانک‌ها باید در توسعه استان نقش خود را ایفا کنند و تصمیم های آنها برای منافع عام باشد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، جمالی پور استاندار در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان گفت: مدیران بانکی تنها نباید برای ذینفعان و سپرده گذاران خود تصمیم گیری کنند چون اگر تصمیم آنها برای منافع عام نباشد انحرافات و مشکلاتی را مقابل توسعه کشور ایجاد می‌کند.

او اضافه کرد :  بانک‌ها باید ۷۵ درصد اعتبارات خود را در استان و ۲۵ درصد را با تصمیم سازمانی هزینه کنند و بانکی که ۸۵ درصد اعتبارات خود را در خارج از استان هزینه می‌کند نباید در استان اجازه فعالیت داشته باشد.

جمالی پور افزود: به مردم باید اعلام کرد سودی که برخی از بانک‌ها به آن‌ها پرداخت می‌کنند چه خسارت‌هایی را به استان وارد می‌کند و اگر سودی می‌خواهند به مردم پرداخت کنند باید با رقم زدن توسعه استان اجرا شود.

او با تاکید بر تجلیل از بانک‌های همراه در پرداخت تسهیلات به واحد‌های تولیدی استان، اضافه کرد: بانک‌هایی که در سال گذشته پرداخت خوبی به واحد‌های تولیدی استان نداشته‌اند باید با تغییر سیاست‌ها رویه خود را در پرداخت‌ها اصلاح کنند تا شاهد رقم خوردن توسعه در استان و کشور باشیم.

استاندار اضافه کرد: مدیران بانکی تنها نباید برای ذینفعان و سپرده گذاران خود تصمیم گیری کنند، چون اگر تصمیم آن‌ها برای منافع عام نباشد انحرافات و مشکلاتی را مقابل توسعه کشور ایجاد می‌کند.

جمالی پور گفت: توسعه استان نیازمند تصمیم گیری هوشمندانه مدیران است و تصمیم‌سازی‌ها باید امسال با توجه به نامگذاری سال و تحریم‌های دشمنان به صورت عالمانه در استفاده از منابع رقم بخورد.

او افزود: امسال در بخش بارش سال بسیار خوبی برای استان و بی سابقه در ۵۰ سال قبل بود و افق بسیار خوبی را در بخش کشاورزی استان قرار داد و باید اقدمات بهتری برای بهره برداری از ظرفیت‌های کشاورزی استان انجام شود.

او اضافه کرد: در بخش صنعت هم، چون آب مایه رونق و شکوفایی و از ملزومات توسعه است حتما سال خوبی را شاهد خواهیم بود و به تغذیه سفره‌های زیر زمینی و انباشت آب در منابع زیرزمینی کمک خواهد کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.