طرح ممنوعیت فروش بلیت در پایانه‌های مسافری استان از ابتدای خرداد ماه امسال شروع می شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گرجی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: با توجه به لزوم اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، فروش بلیت‌های مسافرتی از طرق سنتی و به روش‌های قبلی مغایر با طرح فاصله گذاری اجتماعی بوده و تجمع مجدد مسافرین در پایانه‌ها برای خرید بلیت‌های مسافرتی نیز اقدامی مغایر با اصول بهداشتی می‌باشد.

او افزود: با توجه به فراهم بودن بستر فروش بلیت اینترنتی برای شرکت‌های حمل و نقل مسافر اتوبوسی استان، و گسترش دفاتر فروش بلیت، دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر آژانس‌های مسافرتی در سطح شهر‌ها، خرید غیر حضوری بلیت می‌تواند ضمن تأمین سلامت بیشتر مسافران و کارکنان شرکت‌های حمل و نقل، سیاست‌های نظام حمل و نقل بین شهری را نیز تحقق بخشد.

گرجی استان اظهار کرد: این موضوع علاوه بر اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، کاهش هزینه‌ها، کاهش ترافیک شهری و مخاطرات زیست محیطی و تسهیل در دریافت بلیت را برای انجام سفر‌های با برنامه در پی خواهد داشت.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان عنوان کرد: مسافرین محترم می‌توانند بدون مراجعه به پایانه‌های مسافری از طریق وب سایت‌های اینترنتی www.payaneha.com و www.payaneh.ir نسبت به خرید و دریافت بلیت اقدام نمایند.

او با بیان این که امکانات لازم برای تهیه فروش بلیت اینترنتی برای کلیه شرکت‌های حمل و نقل مسافر فراهم است عنوان کرد: از تاریخ ۱/۳/۹۹ فروش حضوری بلیت در کلیه پایانه‌های مسافربری استان ممنوع گردیده و مسافرین محترم می‌توانند از مسیر‌ها و اماکن یاد شده نسبت به تهیه بلیت اقدام نمایند.

گرجی ادامه داد: سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات مسافران درخصوص نحوه ارائه خدمات سفر‌ها در استان خراسان جنوبی خواهد بود.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.