مدیر کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان کرمان گفت: فصل جدیدی از همکاری‌های پژوهشی این اداره کل با پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور آغاز می‌شود.

آغاز فصل جدیدی از‌ همکاری‌ با پژوهشگاه میراث فرهنگی کشوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فریدون فعالی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان اظهار داشت: پیرو تفاهم صورت گرفته با پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری کشور در سال جاری پژوهش‌های گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف باستانشناسی، مردم شناسی، هنر‌های سنتی و صنایع دستی، زبان و گویش و مرمت آثار تاریخی انجام می‌گیرد.

او افزود: طی سال‌های گذشته پژوهش‌های ارزشمندی در حوزه‌های یاد شده انجام گرفته که با توجه جدی وزارت میراث فرهنگی به استان کرمان این پژوهش‌ها در سال جاری تکمیل خواهد شد.

فعالی با اشاره به اینکه استان کرمان با گستره جغرافیایی خود از قابلیت‌های فراوانی در حوزه‌های باستانشناسی، مردم شناسی و گویش برخوردار است، خاطرنشان کرد: پژوهش‌های مشترک پژوهشگاه میراث فرهنگی و دانشگاه توبینگن آلمان از جمله پژوهش‌های ارزنده صورت گرفته در حوزه باستانشناسی جنوب کرمان است که به مدت ۶ فصل انجام گرفت.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار