رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در سفر به اراک گفت: آینده پژوهی بنای تربیت نیروی انسانی خواهد بود.

  علی اوسط هاشمی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در سفر به اراک در حاشیه جلسه مشترک رییس سازمان فنی و حرفه‌ای استان مرکزی با اتاق بازرگانی اراک  در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت:  آینده پژوهی بنای تربیت نیروی خواهد بود، چون تقاضا داریم موضوع در آینده دیده شود.

آینده پژوهی بنای تربیت نیروی انسانی خواهد بود

هاشمی افزود: در نشست با اعضای رئیس اتاق بازرگانی اراک به توافق رسیدیم که سندی را که پارلمان بخش خصوصی در استان مرکزی برای بخش معادن کشاورزی بازرگانی صنایع در نظر گرفته مبنا باشد چرا که توام با آینده پژوهیست و مبنای آن تربیت نیروی ماهر خواهد بود و تقاضا در آن موضوعیت دارد و آینده در آن دیده شده است.

او اضافه کرد: در زمینه شورای صلاحیت حرفه‌ای و سنجش و مهارت که کار سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای است اختیارم را تفویض کردم به اتاق بازرگانی تا در راستای تمرکز زدایی شورایی از نخبگان را تشکیل بدهند که کار سنجش و صلاحیت حرفه‌ای را انجام دهد و بعد از سنجش و صلاحیت استاد کاران و مربیان به آن‌ها گواهی استادی اعطا کنیم تا بتوانند از مزیت ایجاد آموزشگاه برخوردار شوند.

به تمام استادکاران مورد تائید گواهینامه استاندارد جهانی داده می‌شود

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: هر کس در هر موضع تولید در سطح مراکز صنعتی و کارگاهی نقش ایفا می‌کند که گواهینامه سازمان فنی و حرفه‌ای ندارد در صورتی که مهارت او مورد تایید قرار گیرد گواهینامه مهارت را اعطا می‌کنیم و این گواهینامه اعتبار جهانی، کد و استاندارد جهانی دارد.

او ادامه داد: ما از استانی مثل استان مرکزی انتظار داریم که به دلیل وجود صنایع مادر تربیت نیرو‌های ماهرش به گونه‌ای باشد که سر ریز آن سر از سایر استان‌ها یا از سایر کشور‌های جهان در بیاورد تا  هر ایرانی جویای کار در خارج از کشور جستجویش برای کار با ذلت  نباشد با کرامت باشد. .

هاشمی تصریح کرد: استان مرکزی به دلیل موقعیت خاص استراتژیکی و مبادلاتی و تجاری و هم به لحاظ قدرت اشتغالزایی در خدمات، صنعت و کشاورزی و مهمتر از این‌ها نیرو‌های بسیار مستعد انسانی و نخبه‌هایی که در اینجا بودند و سهم دارند در تاریخ ایران در رشته‌های مختلف سهم دارند استان مهمی استانی خاص است.

استان مرکزی می‌تواند پرچمدار حرکت نوین در توانمند سازی باشد

او اظهار کرد: به استان مرکزی براین اساس می‌اندیشیم که می‌تواند پرچمدار حرکت نوین در بحث توانمند سازی در بخش‌های مختلف باشد وقتی از استان به عنوان پایتخت صنعت یاد می‌شود باید برای کشور حرف‌های نو داشته باشد و ما می‌توانیم بگوییم که نیروی توانمند و متناسب با نیاز زمان می‌تواند اساسی‌ترین نقش را در پیشگیری بازی کند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تا کید کرد: در نشست با اعضای هیئت رئیسه اتاق بازرگانی به توافق خوبی رسیدیم البته پشتیبانی این توافقات قانون است هم قانون خود اتاق هم قانون عمومی کشور هم قانون سازمان فنی و حرفه‌ای کشور طبق قانون مالیات تمامی کارگاه‌ها و مراکز تولیدی و همه سازمان‌هایی که سهمی را بگذارند برای آموزش و تربیت نیروی انسانی در مسیر توانمندی و خلاقیت مهارت به گواهی سازمان آموزش فنی حرفه‌ای از پرداخت مالیات معاف خواهد شد که مهمترین پشتوانه‌ای برای حرف‌هایی بود که با همدیگه زدیم

همه واحد‌های آموزشی مجوز فنی حرفه‌ای دریافت کنند

او بیان کرد: بخش دیگری که امروز مورد توجه قرار گرفت و نقطه مهمی است و خواهش داریم انجام شود این است که بخشی از مراکز، پالایشگاه‌ها، پتروشیمی، هپکو یا هر جایی که واحد آموزشی راه اندازی کردند واحد‌های آموزشی شان را با دریافت مجوز از سازمان آموزش و فنی حرفه‌ای قانونی کنند.

هاشمی گفت: تلاش کنند هر کار آموزی را هم که تربیت می‌کنند و معرفی کنند تا به آن‌ها گواهینامه بدهیم و از توان نرم‌افزاری سازمان فنی حرفه‌ای آن‌ها را برخوردار کنندکه با این گواهینامه هویت مهارت به ان‌ها دست می‌دهد و این ارزشمند‌ترین تکریم است

او افزود: نگران این نباشیم که نیروی توانمند قیمتش بالا می‌رود بلکه به کیفیت و رقابت در گروی مهارت هم می‌توانیم بیندیشیم.

 در جلسه مشترک رییس سازمان فنی و حرفه‌ای استان مرکزی با اتاق بازرگانی اراک با حضور‌ی معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور برگزار شد حاضران درجلسه نظرات شان را در حوزه تربیت نیروی انسانی مطرح کردند.

با حضور هاشمی رئیس سازمان فنی حرفه‌ای کشور و معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی در اراک صبح امروز چند طرح (iot) یا گذر مهارت افتتاح شد.

همچنین در مراسمی با رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور و معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی منصور جلیلوند به عنوان مدیر کل آموزش و فنی حرفه‌ای استان مرکزی معرفی و از سعید رضا شاه‌محمدی مدیر کل سابق قد ردانی شد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.