عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

دولت باید به کمک بخش گل و گیاه بیاید

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در بازدید از خسارات گلخانه‌های محلات گفت: دولت باید به کمک بخش گل و گیاه بیاید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات ودلیجان در مجلس وعضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ضمن بازدید از گلخانه‌های شهرستان محلات، با برخی از تولیدکنندگان گل و گیاه گفتگو کرد و در جریان خسارات وارده به صنعت و گل و گیاه ناشی از شیوع ویروس کرونا و رکود در بازار قرار گرفت.

دولت باید به کمک بخش گل و گیاه بیاید

حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات ودلیجان در مجلس و عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلام در حاشیه این بازدید‌ها در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، گفت: دولت محترم حتماً باید به کمک بخش گل و گیاه بیاید و در بحث تسهیلات و کمک‌های فوری به این عزیزان در محلات، پایتخت گل ایران بشتابد و اگر امسال دولت به میدان نیاید و کمک ویژه‌ای به این بخش نکند در سال آتی حتماً با مشکل حادی در بخش تولید گل مواجه خواهیم شد.


حجت الاسلام سلیمی افزود: کرونا ویروس به بخش گل وگیاه شهرستان محلات آسیب جدی وارد کرده است و واقعیت این است که گلکاران ۶ تا ۷ ماه هزینه سنگینی، چون نگهداری، کارگر و هزینه‌های جانبی
را متحمل شدند تا گل را برای شب عید به بازار برسانند.

او اضافه کرد:، اما با توجه به شرایطی که در آن قرار داریم و تعطیلی بازار، گلی که باید در بازار به فروش می‌رسید و وارد منازل می‌شد، در داخل گلخانه‌ها در حال از بین رفتن است و خسارت سنگینی را به بخش گل و گیاه محلات در حوزه اقتصادی وارد کرده است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای بیان کرد: تولیدکنندگان این بخش بدلیل رکود در بازار فروش و کمبود تقاضا در آستانه ضرر و زیان جدی قرار گرفته اند و اقتصاد گل وگیاه محلات دچار کرونا ویروس شده است.

او همچنین تلفنی با تیموری معاون وزیر جهاد کشاورزی گفتگو و در خصوص پیگیری مشکلات حوزه گل و گیاه محلات رایزنی کرد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.