معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از پرداخت ۴۰۲ میلیارد ریال تسهیلات در زمینه توسعه مکانیزاسیون به کشاورزان یزدی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمد حسین ملا نوری معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از پرداخت تسهیلات به کشاورزان یزدی خبر داد و گفت: ۴۰۲ میلیارد ریال تسهیلات  برای خرید ۱۶۰ دستگاه تیلر و تراکتور، یک دستگاه کمباین و غیره اختصاص یافته است.

او افزود: اختصاص تسهیلات در حوزه‌های مختلف باغبانی، زراعت، دام و طیور، شیلات و صنایع غذایی ضریب مکانیزاسیون  بخش کشاورزی استان را توسعه  داده است.

 ملا نوری اظهار داشت:این تسهیلات از محل خط اعتباری شماره ۷ مکانیزاسون در سال ۱۳۹۸ که ۲ درصد بیشتر از سهم استان در این سال که (۳۹۵ میلیارد ریال) است برای خرید دستگا‌ها و ماشین آلات کشاورزی به تولید کنندگان و بهربرداران این بخش پرداخت شده است.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد ادامه داد: مدت زمان باز پرداخت این تسهیلات را ۵ ساله و با کارمزد ۱۵ درصد دانست که به ۲۹۰ نفر از کشاورزان متقاضی پرداخت شده است.

کشاورزان یزدی با شیوه‌های مناسب کاشت، آبیاری نوین بخشی از محصولات سبزی و صیفی تولیدی خود را به  گشت گلخانه‌ای اختصاص داده اند و سالانه ۵۰۰ هزار تن انواع این محصولات را روانه بازارهای خارجی می کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.