دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از افزوده شدن ۱۸ نفر به فهرست مبتلایان ویروس کرونا خبر داد که در مراکز بیماریابی شناسایی شده‌اند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سعید کشمیری دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: ۱۸ نفر به فهرست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد و تعداد بیماران مبتلا به این ویروس در استان تا جمعه ۲۶ اردیبهشت‌ ۴۲۲ نفر شامل ۲۴۳ مرد و ۱۷۹ زن است.

او افزود: از ۱۸ مورد مثبت جدید، ۸ مورد در بوشهر، ۷ مورد در دشتستان، یک مورد در گناوه، یک مورد در دیر و یک مورد در کنگان به ثبت رسیده که همه بیماران به صورت سرپایی در مراکز بیماریابی شهرستان محل سکونت خود شناسایی‌شده‌اند و در مراقبت خانگی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: از ۸ بیمار جدید شهرستان بوشهر، آقایانی ۳۵، ۳۸، ۳۰ و ۳۴ ساله و خانم‌هایی ۱۶، ۲۱، ۶۳ و ۵۵ ساله هستند که سابقه تماس با بیمار کرونایی داشته‌اند و همه بیماران به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده‌اند و در مراقبت خانگی قرار دارند و یک نفر از مبتلایان سابقه مسافرت به استان مازندران را داشته است.

کشمیری عنوان کرد: ۷ بیمار جدید شهرستان دشتستان، آقایانی ۱۶و ۳۹ ساله و خانم‌هایی ۳۳، ۵، ۳۱، ۱۹ و ۲۷ ساله که سابقه تماس با بیمار کرونایی داشته‌اند و همه بیماران به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده‌اند و در مراقبت خانگی هستند.

او گفت: بیمار جدید دیگر نیز آقایی ۳۷ ساله ساکن مشهد است که محل کار او در شهرستان کنگان قرار دارد، بیمار شهرستان گناوه آقایی ۴۸ ساله و بیمار شهرستان دیر نیز خانمی ۴۰ ساله است که در مرکز بیماریابی شهرستان محل سکونت خود شناسایی‌شده‌اند و در مراقبت خانگی قرار دارند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۴۲۲ نفر) تاکنون ۲۲۹ نفر از آنان بهبودیافته‌اند، ۱۷۳ نفر نیز در منزل تحت مراقبت قرار دارند و ۸ نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

بدون قصد خرید وارد بازار نشوید

کشمیری بابیان اینکه مردم باید از حضور در تجمعات بپرهیزند و فقط برای انجام کار‌های ضروری در اجتماعات تردد کنند، گفت: برخی از مردم بدون قصد خرید در بازار‌ها رفت‌وآمد می‌کنند که این موضوع باعث ابتلای افراد زیادی به ویروس کرونا خواهد شد.

او افزود: رعایت نکردن دستورعمل‌ها و ضوابط بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی عده‌ای از مردم خطرناک است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه رعایت نکردن فاصله اجتماعی در هر نوع مراسمی موجب شیوع گسترده کرونا خواهد شد، از مردم خواست از برگزاری هرگونه مراسم خودداری کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.