استاندار کرمان گفت:اگر یک شرکت تخصصی صادراتی، صادرات محصولات کشاورزی جنوب را برعهده گرفته و مدیریت کند، دیگر مشکلات کشاورزان در زمینه بازار حل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، اولین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان به ریاست محمد جواد فدایی استاندارکرمان برگزارشد.

محمدجواد فدایی استاندار کرمان در کارگروه توسعه صادرات، استان کرمان با اشاره به مشکلات کشاورزان جنوب استان گفت: نتیجه مکاتبه استانداری کرمان با ریاست جمهوری در مورد خرید حمایتی محصولات صادراتی جنوب کرمان رسما به استان ابلاغ نشده و اکنون خرید توافقی با تلاش تعاون روستایی انجام می‌شود.

استاندارکرمان گفت:کشاورزان درخواست داشتند که غرفه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی در تهران در اختیار آن‌ها قرار داده شود که این خواسته آنان تاثیر مستقیم در بازار مصرف دارد لذا وزرات کشور تاکید داشت که این غرفه‌ها با محوریت تعاون روستایی برپا شود.

استاندار کرمان گفت:باتوجه به اینکه صادرات یک موضوع تخصصی است لذا اگر یک شرکت تخصصی صادراتی، صادرات محصولات کشاورزی جنوب را برعهده و مدیریت کند دیگر مشکلات کشاورزان در زمینه بازار حل خواهد شد.

اوگفت: باید مشکلات موجود بر سر راه صادرات استان برداشته شود که یکی از این مشکلات بسته بودن مرز‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا است که از طریق وزارت خارجه پیگیری شود تا صادرات کالا‌ها ادامه یابد.

فدایی اظهار کرد: ممنوع بودن ورود برخی از کالا‌ها به عراق که برخی از آن‌ها مربوط به محصولات کشاورزی ماست که باید با رایزنی‌هایی این مشکل حل شود.

استاندارکرمان تصریح کرد: برای راه‌اندازی مرکز خدمات صادرات جنوب استان کار‌های خوبی شروع شده است.

محمد جواد فدایی با اشاره به صادرات محصولات تولیدی از طریق حمل و نقل جاده‌ای گفت: مشکل ورود کامیون‌های خارجی به جیرفت حل شده و می‌توان از حمل و نقل خارجی برای صادرات محصولات تولیدی جنوب استان استفاده کرد.

او افزود: نمایشگاه‌های تخصصی در استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پس از اخذ مصوبات ستاد مقابله کرونا برپا شوند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار