رئیس هیات مدیره نظام پرستاری مشهد و شهرستان‌های تابعه گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون حدود ۱۵۰ پرستار در مشهد به بیماری کرونا مبتلا شدند که همگی بهبود یافته‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن گچپزان رئیس هیات مدیره نظام پرستاری مشهد و شهرستان‌های تابعه گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون حدود ۱۵۰ پرستار در مشهد به بیماری کرونا مبتلا شدند.
 
او افزود: تمام پرستارانی که حین خدمت در بیمارستان‌های این شهر به بیماری کرونا مبتلا شده بودند بهبود یافته‌اند.

رئیس هیات مدیره نظام پرستاری مشهد و شهرستان‌های تابعه ادامه داد: بیشتر این پرستاران در بیمارستان‌های ویژه درمان بیماران کرونایی شامل بیمارستان‌های شریعتی، امام رضا (ع) و اکبر مشغول فعالیت بودند که حین خدمت به کرونا مبتلا شدند.

گچپزان افزود: طی این مدت برخی از پرستاران مبتلا به کرونا شرایط نامناسب داشته و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده بودند که همه آن‌ها بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شده‌اند.

او تصریح کرد: تعداد پرستاران عضو نظام پرستاری مشهد و شهرستان‌های تابعه ۱۱ هزار نفر در شهرستان‌های مشهد، کلات، چناران و فریمان است که از این میان بانوان بیش از ۶۵ درصد پرستاران شاغل در بیمارستان‌های مشهد را تشکیل می‌دهند.

رئیس هیات مدیره نظام پرستاری مشهد و شهرستان‌های تابعه ادامه داد: طبق مصوبه دولت افزایش ۵۰ درصدی حقوق پرستاران برای پرستاران استخدام رسمی اعمال شده که دستورالعمل اجرای آن برای پرستاران شرکتی نیز در حال انجام است.

رئیس هیات مدیره نظام پرستاری مشهد و شهرستان‌های تابعه تاکید کرد: هم اکنون بیش از ۱۳ هزار نفر در کادر پرستاری مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعم از خصوصی و دولتی در استان خراسان رضوی فعالیت دارند.

افزون بر ۷۵ درصد جمعیت خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه جمعیت این استان در ۱۷ شهرستان زیرپوشش خدمات بهداشت و درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور هستند.

انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.