پرستاران سنگرداران عرصه درمان هستند

پرستاران به عنوان سنگرداران عرصه درمان در سطوح مختلف حوزه سلامت، همیشه بار سنگین خدمت رسانی را بر دوش دارند.

پرستاران سنگرداران عرصه درمان هستندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آرزو حیدریان رئیس شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی ضمن تقدیر از زحمات پرستاران در بیمارستان دکتر شیخ مشهد، گفت: پرستاران به عنوان سنگرداران عرصه درمان در سطوح مختلف حوزه سلامت، همیشه بار سنگین خدمت رسانی را بر دوش داشته و ملت بزرگ ایران خاطره مجاهدت‌های مومنانه و گمنام این عزیزان را در مقاطع درخشانی همچون دفاع مقدس همیشه به یاد خواهند داشت.

او ادامه داد: روز پرستار تجلیل از یک قشر نیست بلکه روز تجلیل از کرامت انسانی است که انسانیت را در سنگ صبور بودن و التیام بخشیدن به همنوعان می‌بیند و همنفس با بیماران سلامت خود را به مخاطره می‌اندازد.

رئیس شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی به اینکه روز پرستار روز تجلیل از استقامت و صبوری است، گفت: تعیین این روز فرخنده به عنوان روز پرستار، ادای احترام به پرستارانی است که مهربانی آنان مرهمی برای بیماران وتلاش شان، وسیله‌ای برای بازگشت مجدد نعمت بزرگ سلامتی به آنان است.

حیدریان پرستاران را ادامه‌دهنده راه حضرت زینب (س) دانست و افزود: سفیدپوش این عرصه با عشق و مهربانی به سراغ بیماران می‌روند.

اوادامه داد: اگر بهترین پزشکان، بهترین تشخیص و درمان را در مراکز درمانی انجام دهند، ولی پس از آن کار پرستاری انجام نشود، هیچ گونه موفقیتی در عرصه سلامت حاصل نخواهد شد.

رئیس شورای مشارکت‌های زنان مجمع خیرین سلامت خراسان رضوی با بیان اینکه پرستاری یعنی مراقبت به توان عشق، گفت: روز ولادت حضرت زینب کبری (س) به عنوان روز پرستار و بزرگداشت مقام پرستاران در کشور ما شناخته می‌شود. شغل پرستاری با توجه به ماهیت خود که نیاز به مهر و عطوفت و صبوری بیشتری دارد، مراقبت همه مادران از خانواده و نقش حمایتی آنان از همسر و فرزندان بعنوان مادران پرستاران جامعه قابل تقدیر است چرا که، مادری، پرستاری بی‌وقفه است و زنان بعنوان مادر، درهر جایگاه شغلی که باشند، همه زندگی شان درخدمت خانواده است.


او زحمات و خدمات شبانه روزی پرستاران را شایسته بهترین تقدیرهادانست و با اهدای هدایایی از پرستاران نمونه این بیمارستان قدردانی به عمل آورد.

 تجلیل از پرستاران نمونه در شهرستان‌های استان منجمله قوچان، تربت جام، تربت حیدریه. از دیگر برنامه‌های امروز شورا بود.

انتهای پیام//م. ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.