آیین افتتاح ۱۱۵ واحد مسکونی توسط بسیج سازندگی با حضور فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان برگزار شد.

افتتاح ۱۱۵ واحد مسکونی توسط بسیج سازندگی سپاه ثاراللهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان امروز در آیین افتتاح ۱۱۵ واحد مسکونی توسط بسیج سازندگی سپاه ثارالله در روستای ده‌قاضی کوهپایه گفت: بزرگترین دشمن ما آمریکا و بعد از آن صهیونیست‌ها هستند و دشمنیشان با انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران است.

او بیان داشت: آن‌ها بزرگترین دشمن تفکر اهل‌بیت هستند که انقلاب اسلامی تفکر اهل‌بیت و اسلام ناب است و ما هم دشمن سرسخت آمریکا و صهیونیست هستیم، چون آن‌ها در مقابل دین و آرمان‌های ما ایستادند.

سردار معروفی با اشاره به اینکه آنان با ناجوان مردی، شخصیت ارزشمندی چون سردار سلیمانی ما را مورد تهاجم قرار داده و شهید کردند و ما دشمن آن ها هستیم، تصریح کرد: ما علاوه بر دشمنی با آمریکا و صهیونیست، دشمن فقر و محرومیت هم هستیم و تمام توان و تلاشمان را به کار می بریم تا محرومیت ها و این حوزه تلخ را از جامعه دور کنیم. 

او با اشاره به اینکه از بین بردن محرومیت ها و فقر با روحیه انقلابی، جهادی و رسالت محوری امکان پذیر می شود، ابراز داشت: رسالت‌محوری مختص سپاه و بسیج نیست مختص هر انسان آزاده، انقلابی و جهادی است که اندیشه زیبایی در مکتب اهل بیت دارد که می‌خواهد آرمان این مکتب را عملیاتی کند همان که سردار سلیمانی کرد؛ مکتب سردار سلیمانی عملی‌کردن مکتب اهل بیت است که با میل ائمه و امام خود کار کرد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان بیان کرد: ایستادگی ملت ما پای حق مثال زدنی است، ۲۵ میلیون انسان با نگاه مختلف زیر پیکر مطهر یک سرباز ولایت آمده نشانه عظمت بزرگ این مردم است و با هیچ چیز نمی‌شود آن را عوض کرد و به همین دلیل دشمن هدفگذاری می‌کند که مردم از حاکمیت جدا شوند و نمی‌تواند اقتدار و بزرگی و هوشمندی ملت ایران را ببیند.

او تأکید کرد: خدمات اجتماعی به مردم باید در قرارگاه و هدفمند انجام شود و اولویت‌بندی کنیم که مثلا چقدر روستا آب آشامیدنی ندارند آب باید اولویت قرار گیرد همه باید قرارگاهی عمل کنند تا در یک بازه زمانی از مشکلات عبور کنیم.

سردار معروفی گفت: باید وقت بگذاریم و راهبردی ببینیم همه را پاری کار بیاوریم سپاه اعلام می‌کند از توان سپاه و بسیج بهره بگیرید سپاه یک شبکه بزرگ انقلابی و جهادی بی‌منت است، مردم خط قرمز باشند و برای مردم به حرف و حدیث‌ها توجه نکنیم.

او عنوان داشت: بسیج سازندگی برای خدمات مؤثر وارد عمل شده؛ سال ۹۸ در حوزه‌های دانش‌آموزی ۳۰ هزار و ۷۷۰ نفر روز به‌کارگیری در عرصه‌های مختلف در گروه‌های جهادی داشتیم و در بحث جغرافیامحور ۵۵۶ گروه جهادی خدمت کردند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در بحث بهداشتی و نظام سلامت طرح شهید رهنمون ۳۵۴ تیم خدمات‌دهی در سال ۹۸ خدمت کردند.

او تصریح کرد: در کمک‌های مومنانه در نیمه شعبان با رمز مبارک یا صاحب‌الزمان (عج) در مرحله اول ۵۰۰ تن آذوقه و سبد غذایی توزیع شد که سپاه ۲۳ هزار و ۶۵۰ بسته غذایی توزیع کرد با شناسایی دقیق پایگاه‌های مقاومت و حوزه‌ها با محوریت ائمه جمعه و ائمه جماعات، ۳۹ هزار و ۲۰۰ خانوار که تحت حمایت هیچ نهادی نیستند که در حوزه کرونا دچار آسیب شدند در این طرح مورد حمایت قرار گرفتند.

سردار معروفی ابراز کرد: در مرحله دوم ۳۸ هزار و ۸۰۰ بسته در چند روز اخیر توزیع شد که ۱۲ هزار و ۶۰۰ بسته بنیاد مستضعفان و مابقی از سراسر استان در قرارگاه‌های امام حسن جمع‌آوری شده بود و در مرحله سوم هم که عید فطر است، این رزمایش انجام خواهد شد همچنین یک مرحله ویژه برای سیل‌زدگان آماده است که توزیع می‌شود.

او در ادامه به پروژه مسکونی اشاره و عنوان کرد: با تفاهم‌نامه که با سپاه پاسداران، بسیج مستضعفان و کمیته امداد امضا شده، ۵۰۰ واحد مسکونی در مناطق محروم خواهیم ساخت که در استان با بودجه که مرکزیت دارد ۱۳۵ پروژه تفاهم‌نامه استانی داریم که شبکه‌بندی کردیم هرچه زودتر تحویل مردم دهیم.

سردار معروفی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۱۵ واحد در اختیار مردم در ۱۳ شهرستان قرار می‌گیرد که در شرق، غرب و شمال کرمان است و در ایام فتح خرمشهر ۱۳۰ واحد در جنوب و مابقی این ۵۰۰ واحد به علاوه ۱۳۵ واحد استانی در هفته دفاع مقدس تحویل مردم می‌شود.

 او با اشاره به اینکه برای هر واحد ۴۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قرارگاه مرکزی سپاه پاسداران، هزینه کرده است، گفت: هزینه تمام شده برای هر واحد ۵۰ متری، ۵۵ میلیون تومان شده است که این هزینه آورده ای از سپاه پاسداران استان کرمان، گروه های جهادی، خیرین و مشارکت مردم است که باعث صرفه جویی ۲۳ درصدی برای ساخت این ۱۱۵ واحد بوده است.

 راه اندازی سامانه خرید کالاهای مددجویان کمیته امداد 

در این مراسم  یحیی صادقی، مدیرکل کمیته امداد استان کرمان نیز با قدردانی از توجه ویژه فرمانده سپاه پاسداران استان کرمان به کمیته امداد امام خمینی(ره) و برنامه های مشترک بین این دو نهاد انقلابی، گفت: بالغ بر ۱۲۰ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در  استان کرمان هستند.

او با بیان اینکه از این میزان حدود ۶۹ درصد آنان سرپرست خانواده و خانم هستند، افزود: این تعداد مستقیما از این نهاد مستمری دریافت می کنند؛ ولی افرادی که به صورت موردی، روزاته و غیر مددجو به این نهاد مراجعه می کنند، حجم قابل توجه دیگری هستند. 

صادقی با بیان اینکه رکن اصلی کمیته امداد امام خمینی(ره)  توانمندی است، گفت: در این زمینه برنامه های مشترکی با سپاه پاسداران استان کرمان داریم که بسیار ارزشمند هستند.

او با بیان اینکه در استان کرمان به دلیل پراکندگی بعضی از مناطق؛ حتی با تامین اعتبار، شرایط بسیار سختی در عبور و مرور و بردن مصالح و کار کردن پیمانکار وجود دارد، تصریح کرد: با همکاری و استفاده از ظرفیت بسیجیان در این امر تحول بزرگ و اساسی ایجاد شده است.

صادقی به اشتغال مددجویان در جنوب استان اشاره کرد و گفت: در جنوب استان با همراهی بسیج سازندگی، تعداد زیادی گوسفند خریداری کردیم تا افراد با کار، عزتمندانه به زندگی خود بپردازند.

او با بیان اینکه نقش کمیته امداد در اقتصاد استان بسیار موثر است، افزود: در حواشی استان، بهترین موقعیت ها و فرصت ها برای احداث نیروگاه های خورشیدی ۵ کیلو وات و ایجاد شغل و کسب درآمد وجود دارد. 

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان به کار جدید این نهاد اشاره کرد و گفت: کاری که کمیته امداد امام خمینی(ره) جدیدا راه اندازی کرده، سامانه خرید کالا است که از طریق این سایت، محصولات مددجویان در هر کجای  کشور به صورت تضمینی خریداری می شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار