رئیس اداره امور عشایر شوشتر از حرکت عشایر این شهرستان به سمت مناطق ییلاقی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، جمشید رضایی رئیس اداره امور عشایر شهرستان شوشتر گفت: حدود ۷۰۰ خانوار عشایری همه ساله با آغاز گرما به سمت مناطق ییلاقی درون استانی و برون استانی کوچ می‌کنند که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و بسته بودن برخی جاده‌ها با هماهنگی صورت گرفته کوچ عشایر با یک ماه تاخیر آغاز شد و در حال انجام است.

او با بیان اینکه این خانوار‌ها تا اواخر شهریور در مناطق ییلاقی هستند و از مهر دوباره به این شهرستان برمی‌گردند، بیان داشت: برخی مناطق سردسیر اندیکا، استان چهارمحال و بختیاری و بخش‌هایی از استان اصفهان میزبان این عشایر در فصل بهار و تابستان هستند.

به گفته رضایی، پارسال حدود ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب طرح‌های اشتغالزایی و پرواربندی و صندوق‌های خُرد زنان به عشایر این شهرستان پرداخت شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: ترمیم راه‌های عشایری، توزیع آذوقه، ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، گندزدایی و ضدعفونی کردن اماکن دامی و استقرارگاه‌های عشایری برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، تهیه مخزن آب شرب برای مدارس سیار عشایری، آبرسانی سیار، تامین سوخت و علوفه مورد نیاز از مهم‌ترین اقدامات انجام شده به منظور خدمت رسانی به این قشر سخت کوش است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.