استاندار خراسان شمالی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای انجام و شروع به کار هر فعالیتی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمد علی شجاعی استاندار خراسان شمالی گفت: نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی بعد از بازگشایی اصناف و آغاز فعالیت‌ها از وظایف مسئولان است و به خوبی اجرا شود .

شجاعی عنوان کرد: سلامت مردم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در درجه اول اهمیت قرار دارد، بنابراین اگر پروتکلی در کشور مجاز باشد، ولی برای استان ایجاد مشکل کند، تعطیل خواهد شد.

او افزود: شهرستان‌ها را به لحاظ ابتلا به بیماری کرونا رصد می‌کنیم و در نقاط با وضعیت قرمز ابتلا به این بیماری محدودیت‌ها و نظارت‌ها بیشتر خواهد شد.

شجاعی اظهار کرد: در هر شهر دهستان و منطقه با تایید دانشگاه علوم پزشکی نقاط با وضعیت قرمز شناسایی شود تا این مناطق با هدف جلوگیری از انتقال ویروس کرونا شرایط خاص مانند کنترل تردد‌ها پیش‌بینی و اجرا شود.

استاندار خراسان شمالی تاکید کرد: اجرای مصوبه اجباری شدن استفاده مردم از ماسک باید زمان بدهیم و کمیته مردمی این کار را به عنوان یک نهضت در دستور کار خود داشته باشد و در برخی از نقاط بتوانیم ماسک رایگان توزیع کنیم و برای اجرای این اقدام باید رسانه‌ها و صدا و سیما اطلاع‌رسانی دقیقی داشته باشد.

شجاعی عنوان کرد: برای کسانی که از ماسک استفاده نکنند می‌توانیم در ادارات و سازمان‌ها و عدم ارائه خدمات داشته باشیم.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه سلامت مردم و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اصل کارهاست، اظهار داشت: تجمع و تراکم مردم برای دریافت خدمات از سوی ادارات و سازمان‌ها خط قرمز استان برای مدیریت بیماری کرونا می‌باشد.

 شجاعی دستور داد: دانشگاه علوم پزشکی استان به فوریت لیست افراد فوت شده مبتلا و مشکوک به بیماری کرونا را در اختیار مسئولان تصمیم گیرنده استانی و شهرستانی قرار دارد و خانواده‌های این افراد در اولویت تست گیری باشند.

او همچنین تاکید کرد: در بحث اعزام پزشک متخصص و تجهیزات پزشکی به نقاط قرمز استان برای ریشه‌کنی ویروس کرونا باید دانشگاه علوم پزشکی ورود جدی داشته باشد.

شجاعی افزود: برخی از اتحادیه‌ها مانند نانوایی‌ها میوه فروشی‌ها و سوپرمارکت‌ها برای استفاده عموم مردم خاص و ویژه هستند و باید برای غربالگری و تست کرونا در اولویت دانشگاه علوم پزشکی استان باشند.

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه در بحث کرایه‌های تاکسی به هیچ دلیل افزایش قیمت نخواهیم داشت همچنین اشاره داشت برای جمع آوری کارتن خواب‌ها باید یک مرکز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان پیش‌بینی و افراد به آنجا اعزام شوند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.