بازگشایی مساجد صرفاً برای شب‌های قدر

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس گفت: بازگشایی مساجد صرفاً برای شب‌های قدر خواهد بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، فلاحی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس در خصوص پروتکل های چکونگی برگزاری مراسم معنوی شب های قدر، گفت: اولویت برگزاری مراسم در فضای باز با رعایت فاصله حداقل یک متر است.

او ادامه داد: در صورت عدم وجود فضای باز برگزاری مراسم با ۲۵ درصد ظرفیت به حالت صف نماز و رعایت فاصله حداقل یک متر می‌تواند انجام شود.

 فلاحی بیان کرد: الزامی بودن رعایت تهویه مناسب در محل‌های بسته، اطلاع رسانی از سوی هیات امنا و بسیج مبنی بر عدم حضور بیماران خاص و بیماری‌های زمینه‌ای با ریسک بالا و همچنین کودکان و سالمندان در مراسم، پرهیز از هرگونه پذیرایی و توزیع نذورات، برگزاری مراسم حداکثر به مدت دو ساعت، بازگشایی امامزاده و برگزاری مراسم صرفا برای شب‌های قدر از جمله این موارد است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس با بیان اینکه هیئات امنا، اداره تبلیغات و بسیج، مسئول حسن اجرای مراسم خواهند بود، ادامه داد: حـضور کلیه افراد در مـحل برگزاری مراسم باید با ماسـک و دسـتکش باشد.

او اظهار کرد: افراد شرکت کننده لازم است سجاده، مهر، قرآن و مفاتیح، چادر نماز شخصی (مخصوص بانوان) و آب جهت آشامیدن به همراه داشته باشند.

فلاحی ادامه داد: شبکه بهداشت مسئول نظارت دقیق و تشدید بازرسی است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی امام جمعه شهر طبس گفت: با توجه به دغدغه مردم برای نماز‌های جماعت در مساجد سطح شهرستان از ستاد کرونا شهرستان طبس می خواهیم که تصمیمی برای مساجد و شب‌های قدر گرفته شود.

رستمی مسئول شبکه بهداشت عنوان کرد: از مساجد و مکان‌های مذهبی خواسته می شود تا برای برگزاری مراسم‌های شب‌های قدر پروتکل‌های بهداشتی رعایت و نذری در مساجد و اماکن مذهبی داده نشود.

علی پور فرمانده نیروی انتظامی شهرستان طبس گفت: نیروی انتظامی شهرستان طبس در شب‌های قدر آمادگی کامل را دارد.

سرهنگ فرحبخش ثانی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج افزود: رعایت فاصله گذاری اجتماعی هوشمند به پایگاه مقاومت بسیج سپرده شده و آمادگی کامل  برای همکاری داریم.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.