رئیس اداره طرح‌های صنعتی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: مقرر شد گل محمدی از بهره برداران خریداری و دغدغه آن‌ها برطرف شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، لیلا حقیقت رئیس اداره طرح‌های صنعتی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: با توجه به افزایش تولید گل محمدی در امسال و محدودیت‌های فروش به علت شیوع بیماری کرونا، یک شرکت به منظور خرید گل محمدی اعلام آمادگی کرده است.

او با اشاره به شیوع ویروس کووید ۱۹ در استان فارس تصریح کرد: حضور نداشتن خریداران خارج استانی، کاهش خرید محصولات تولیدی توسط واحد‌های تولید گلاب و عرقیات شهرستان و فرصت اندک برداشت از دغدغه‌های صاحبان گلستان‌ها بود.

لیلا حقیقت اضافه کرد: به منظور جلوگیری از ضرر و زیان بهره برداران؛ نشست‌های متعددی با بخش خصوصی و فرماندار شهرستان فیروزآباد برگزار و مقرر شد شرکت اسپاد رایمون با خرید گل محمدی در رفع دغدغه بهره برداران کمک کند.

او با بیان اینکه دشت گل فیروزآباد یکی از قطب‌های تولید گل محمدی استان و کشور به شمار می‌روند، بیان کرد: گل‌های محمدی تولید شده در شهرستان مذکور بوسیله این شرکت خریداری و پس از فرآوری به شکل گلاب و اسانس به بازار‌های داخلی و خارجی عرضه می‌شود.

رتبه اول تولید گل محمدی متعلق به استان فارس است و بر اساس پیش بینی‌ها امسال بیش از ۱۳ هزار و ۶۰۰ هزار تن گل محمدی به صورت غنچه و گلبرگ در این استان تولید می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار