مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: مطالعه و امکان سنجی ۱۲ خوشه صنعتی در استان اردبیل انجام می‌شود.

محمد اهلی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با اشاره به نقش مهم خوشه‌های کسب و کار در توسعه صنعت، از اجرای خوشه‌های صنعتی در سطح استان اردبیل خبر داد.

او اظهار داشت: در راستای اجرای توسعه خوشه‌های کسب و کار و به منظور حمایت و ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی، تاکنون سه خوشه صنعتی فرش، پلاستیک و لبنیات در سطح استان در حال اجرا بوده و مطالعات و امکان سنجی انجام ۱۲ خوشه صنعتی دیگر نیز در دست اقدام می‌باشد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل این خوشه‌های صنعتی را شامل؛ صنایع چوب و مبلمان، توریسم، صنایع فلزی، صنایع شیرآلات بهداشتی، فنی و مهندسی ساختمان، صنایع پوشاک، آب معدنی، انواع نخ، عسل، طیور، سنگ‌های قیمتی و سنگ‌های معدنی برشمرد.

اهلی افزود: با شناسایی و امکان سنجی این خوشه‌های صنعتی، فعالیت این بنگاه‌های اقتصادی در کنار هم تجمیع و هماهنگ شده و این امر باعث بهره مندی هر چه بیشتر صنایع از خدمات یکدیگر می‌شود.

او با بیان اینکه هدف از انجام خوشه‌های کسب و کار، تقویت ارتباط، شبکه سازی و همکاری اعضای خوشه‌های صنعتی با یکدیگر است تصریح کرد: برنامه توسعه خوشه‌های کسب و کار با بهره‌مندی از تجربه کشور‌های توسعه یافته پایه ریزی شده و تاکنون دستاورد‌های موفقی نیز در برداشته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از دیگر مزایای اجرای خوشه‌های صنعتی را تامین زنجیره تولید و افزایش صادرات برشمرد و بیان کرد: با اجرای خوشه‌های صنعتی، حلقه‌های مفقوده زنجیره ارزش صنایع و خدمات نمایان شده و حمایت از شکل گیری و توسعه ارائه دهندگان خدمات کسب و کار تسهیل خواهد شد.

اهلی ایجاد و توسعه خوشه‌های صنعتی را یک ظرفیت بسیار بزرگ برای اشتغال و تولید استان برشمرد و از آمادگی این شرکت برای واگذاری زمین با تسهیلات مناسب برای سرمایه گذاران خبر داد و ابراز امیدواری کرد تا با هماهنگی هرچه بیشتر میان مسئولان استانی، اجرای خوشه‌های صنعتی در استان از شتاب بیشتری برخوردار باشد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.