سخنگوی سازمان آتش نشانی کرمان گفت: در بعضی مواقع شهروندان به بهانه پاک سازی محیط اقدام به آتش زدن خار خاشاک می کنند که این کار بسیار خطرناک است.

از جمع آوری و آتش زدن خار و خاشاک خودداری کنیدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمد رسول جهانشاهی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان در زمینه جمع آوری خار و خاشاک و سوزاندن آن‌ها هشدار داد و افزود: با علت بارش‌های بهاری و رویدن انبوه گیاهان که با گرم شدن تدریجی هوا خشک شده اند و به صورت خار و خاشاک در برخی فضا‌های شهری به جا مانده است.

محمد رسول جهانشاهی بیان کرد: در بعضی مواقع شهروندان به بهانه پاک سازی محیط اقدام به آتش زدن خار خاشاک موجود در محیط‌های شهری می‌کنند که این کار بسیار خطرناک است.

جهانشاهی در این رابطه از تماس تلفنی شهروندان به سامانه ۱۲۵، در زمینه یک مورد آتش سوزی که عصر امروز ساعت ۱۴ و سی دقیقه در دانشکده فنی شهید چمران رخ داد اشاره کرد و افزود: در پی اعلام یک مورد حریق در در دانشکده شهید چمران در ابتدای محور هفت باغ علوی که به علت جمع آوری مقدار زیادی خار و خاشاک در محیط حاشیه دانشکده و آتش زدن آن‌ها با توجه به گسترده شدن حریق ۳ دستگاه خودرو اطفاء حریق به محل اعزام گردید.

سخنگوی سازمان آتش نشانی افزود: در اثر آتش زدن خار خاشاک موجود در محیط علاوه بر آلوده شدن محیط زیست این احتمال وجود دارد به دلیل وزش باد آتش به درختان و یا ابنیه نزدیک سرایت نماید.

او توصیه کرد: اگر شهروندان به هر دلیلی قصد پاکسازی محیط را از خار و خاشاک موجود دارند پس از جمع آوری با حفظ رعایت نکات ایمنی از محل خارج نمایند و از آتش زدن خار خاشاک جمع آوری شده جدٱ خودداری نماید.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار