معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های فارس گفت: مراسم بزرگداشت روز ملی نسیم مهر «حمایت از خانواده زندانیان» پنجم خردادماه در شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حمیدرضا جهانگیری گفت: روز پنجم خرداد ماه به عنوان روز ملی حمایت از خانواده زندانیان یا روز نسیم مهر نامگذاری و از سال ۸۸ در تقویم رسمی کشور ثبت شده است.

او افزود: نامگذاری روزی به نام خانواده زندانیان و حمایت از آنان، در حقیقت بیانگر رویکرد و نگاه نظام مقدس جمهوری اسلامی به رسیدگی مشکلات خانواده‌های آسیب پذیر جامعه و اهمیت موضوع است.

جهانگیری اضافه کرد: با تثبیت روز ملی نسیم مهر در تقویم رسمی کشور، حرکت‌های وسیعی در این زمینه در راستای کمک به خانواده‌های زندانیان از طرف انجمن‌های حمایت زندانیان انجام شده است و کمک‌های مردم جذب و اهداف انجمن تا حدودی به مردم معرفی شده اما تاکنون رسالت اصلی انجمن حمایت زندانیان در سطح جامعه به نحو مطلوب اطلاع رسانی و نهادینه نشده است.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های فارس اضافه کرد: ما باید در سطح جامعه این فرهنگ را نهادینه کنیم هرچند فردی جرمی در جامعه مرتکب می‌شود اما خانواده وی نقشی در ارتکاب جرم او نداشته و بیگناه است و این خانواده با زندانی شدن سرپرست خانواده بیشتر گرفتار آسیب و در معرض خطر است.

جهانگیری گفت: فلسفه انجمن حمایت از زندانیان این است که از آسیب‌های اجتماعی پیش روی خانواده‌ها پیشگیری کند. قطعاً اگر جلوی این آسیب‌ها گرفته نشود امنیت جامعه نیز با خطر همراه است.

معاون سلامت، اصلاح و تربیت زندان‌های فارس تأکید کرد: نیکوکاران و مردم نیک اندیش جامعه با حمایت از خانواده زندانیان هم در کارخداپسندانه کمک به همنوع مشارکت می‌کنند و هم با پیشگیری از آسیب‌ها به سلامت و امنیت جامعه کمک می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار