رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: براساس قانون اساسی ، حقوق عامه باید از سوی دستگاه‌های دولتی صیانت شود و چنانچه به این مهم تعدی شد استفاده از اختیارات قانونی، مورد تاکید قانون قرار گرفته است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، حسن نگین تاجی رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در نشست هم اندیشی گام دوم رفع تصرفات با موضوع سامان دهی آبشار یاسوج گفت: سهل انگاری برخی مدیران در جلوگیری از تصرف بیت المال موجب شده تا برخی سودجویان اقدام به تصرف حریم رودخانه ها به خصوص آبشار یاسوج کنند.

او با بیان اینکه دستگاه قضایی برای اجرای قانون بر رعایت عدالت تاکید دارد، افزود:اگر در ابتد از تصرفات جلوگیری شود نیازی به تخریب ساز ها نیست.

نگین تاجی بیان کرد: در هفته اخیر بخشی از تصرفات غیر مجاز در بستر رودخانه مهریان تخریب شده و این روند تا رفع کامل این تصرفات ادامه دارد.
 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت در سال‌های اخیر به حریم رودخانه های استان به ویژه در مجاورت یاسوج تعدی شده که کار رفع تصرف تا بازپس‌گیری تمام این محدوده ها ادامه دارد.

سید عیسی حسنی افزود: پارسال با حکم دستگاه قضایی حدود ۵۲ هکتار از اراضی بستر رودخانه بشار یاسوج، رفع تصرف شد.

او انتخاب کارشناسان متعهد در فرایند رسیدگی به پرونده ها از سوی ادارات را یک ضرورت دانست و افزود: در نظرات کارشناسی رد پای ملاحظات قومی و قبیله ای دیده می‌شود.

 دادستان عمومی و انقلاب مرکز کهگیلویه و بویراحمد هم گفت:هدف دستگاه قضایی حمایت از سرمایه گذاری در توسعه گردشگری است، اما نه به شکلی که در آبشار یاسوج دیده می شود.

سید علی ملک حسینی افزود: چهره  مهم ترین جاذبه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد یعنی آبشار یاسوج در محاصره ساخت و ساز های غیر مجاز و سلیقه ای مخدوش شده است.

او حفظ موقعیت گردشگری و تلاش برای تامین زیر ساخت‌ها را در این مکان مورد تاکید قرار داد و خواستار عملیاتی شدن هرچه زودتر طرح ساماندهی آبشار شد.

ملک حسینی گفت تمام خسارات ناشی از تعرض به بیت‌المال از اشخاص حقیقی و حقوقی متخلف گرفته می‌شود.

 

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.