مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: با توجه به بارش‌های امسال و سرسبز بودن مراتع احتمال آتش سوزی بیش از سال‌های گذشته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مرجان شاکری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: بارش‌های فراوان طی پارسال و امسال در کرمان همانند بسیاری از نقاط کشور، موجب رویش قابل توجهی گیاه در مراتع این استان شده که در صورت رعایت نکردن در فصل گرم سال، احتمال وقوع آتش سوزی در مراتع و جنگل‌ها افزایش می‌یابد.

او با اشاره به اینکه گردشگران بعد از روشن کردن آتش در مراتع از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند افزود: حجم انبوه گیاهان خشک موجب گسترش وسیع آتش در مراتع می‌شود که خسارات جبران ناپذیری را به محیط زیست وارد می‌کند.

شاکری با اشاره به تکرار آتش سوزی در مراتع و محیط زیست طی پارسال و سال‌های قبل از آن در مراتع استان کرمان از گردشگران خواست: بعد از پایان یافتن شیوع کرونا در صورت حضور در مراتع از روشن کردن آتش خودداری یا در صورت روشن کردن آتش از خاموش شدن کامل آن اطمینان حاصل کنند.

او با تاکید بر اینکه بیشتر آتش سوزی مراتع در مناطق سخت گذر و کوهستانی اتفاق می‌افتد اظهار داشت: اطفا حریق در این مناطق بسیار دشوار است و زمان می‌برد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با بیان اینکه بهار امسال سرسبزترین بهاری است که حداقل در طول حداقل ۱۰ سال گذشته، کشور و استان کرمان آن را تجربه کرده است گفت: رعایت اصول ایمنی برای حضور در طبیعت امری مهم است.

شاکری بیان داشت: طی پارسال ۹۰ درصد وقوع آتش سوزی‌های مراتع طبیعی در استان کرمان به دلیل عامل انسانی رخ داد.

او تصریح کرد: شهروندان به محض مشاهده آتش سوزی در مراتع و محیط زیست سریع با شماره‌های ۱۵۰۴ و ۱۵۴۰ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: آتش سوزی ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار