رئیس اداره سالمندان وزارت بهداشت گفت: تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی، موظف به ارائه خدمات به مراکز نگهداری سالمندان هستند.

محسن شتی،  رئیس اداره سالمندان وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگارحوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به دستورالعمل ابلاغی مراقبت از افراد سالخورده و سالمندان در زمان شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: از زمان شیوع بیماری کرونا در شهر ووهان چین، وزارت بهداشت اقدام به آموزش کارشناسان سلامت برای پیشگیری و مراقبت از سالمندان و افراد سالخورده سراسر کشور کرده و در این خصوص دستورالعمل‌های لازم به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ شده است.

او ادامه داد: وزارت بهداشت پروتکل و دستورالعمل پیشگیری از بروز بیماری کرونا در بین سالمندان را تدوین و به تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ کرده است که بر اساس آن، نحوه مراودات افراد و کارکنان مراکز نگهداری سالمندان با افراد سالخورده و پیر ذکر شده است.

رئیس اداره سالمندان وزارت بهداشت افزود: نگهداری سالمندان در مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود و وزارت بهداشت اقدام به آموزش کارشناسان سلامت در مراکز نگهداری سالمندان کرده است که نحوه مراقبت و پیشگیری از بیماری کرونا به صورت دوره‌ای به سالمندان ساکن در مراکز شبانه روزی آموزش داده شود.

او بیان کرد: در شرایط شیوع بیماری کرونا، میزان ملاقات با افراد سالمند باید کاهش پیدا کند و اطرافیان نیز باید مراقبت بیشتری از آنها به دلیل ضعیف شدن سیستم ایمنی شان به عمل آورند.


بیشتر بخوانید: تا زمان ریشه‌کن شدن کامل ویروس کرونا هیچکس در امان نیست


شتی گفت: تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور موظف به ارائه خدمات بهداشتی درمانی به مراکز نگهداری سالمندان هستند.

رئیس اداره سالمندان وزارت بهداشت ادامه داد: اعضای خانواده نیز باید مدت کمتری با افراد سالخورده و پیر ساکن در خانه تماس داشته باشند و برای پیشگیری از بروز بیماری کرونا نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را را رعایت کنند، زیرا سالمندان به دلیل سیستم ایمنی ضعیف، عوارض شدیدتری خواهند داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار