بانک انگلیس با وجود اتخاذ تدابیر اقتصادی در بحران کرونا، درباره بدترین بحران اقتصادی این کشور در ۳۰۰ سال اخیر و افزایش نرخ بیکاری به حدود ۱۰ درصد در سال ۲۰۲۰ هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان بانک انگلیس با هشدار درباره بحران اقتصادی در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا نرخ بهره را در سطح یک دهم درصد حفظ کرد، اما تاکید کرد که آماده است تا در صورت تشدید بحران اقتصادی ناشی از ویروس کرونا، ممکن است دست به اقدامات بیشتری بزند.

بانک انگلیس هشدار داد اقتصاد این کشور ممکن است شاهد بدترین عملکرد خود و در نتیجه بدترین بحران اقتصادی در انگلستان در ۳۰۰ سال گذشته باشد.


بیشتر بخوانید: ترمیم اقتصاد انگلیس پس از عبور از بحران کرونا به پنج سال زمان نیاز دارد


این بانک هشدار داد نرخ بیکاری در انگلیس ممکن است به حدود ۱۰ درصد برسد، چون شیوع ویروس کرونا باعث توقف فعالیت‌های اقتصادی شده است و به اقتصاد انگلیس صدمه می‌زند.

در هشدار بانک انگلیس آمده است تولید ناخالص داخلی انگلیس (GDP) احتمالا در سال ۲۰۲۰ تا ۱۴ درصد کاهش خواهد یافت. علت پیش بینی کاهش تولید ناخالص داخلی انگلیس عملکرد منفی اقتصاد این کشور در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ است که کاهشی ۲۵ درصدی اعلام شده است.

از زمان شروع بیماری همه گیر کرونا بانک انگلیس نرخ بهره را دو بار کاهش داد وآن را از رقم هفت دهم درصد به یک دهم درصد تقلیل داد. بانک انگلیس همچنین رقمی نزدیک به ۲۵۰ میلیارد دلار تسهیلات مالی اعطا کرده و رقم خرید اوراق قرضه این بانک را به رقم کل ۷۰۰ میلیارد دلار رسانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار