با نزدیک شدن آمار مرگ و میر مبتلایان به کرونا به ۲۰ هزار نفر، انگلیس به نقطه بحران نزدیک‌تر شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، با نزدیک شدن آمار فوت شدگان بیمارستانی مبتلایان به کرونا در انگلیس به عدد ۲۰ هزار، این کشور در حال نزدیک شدن به نقطه بحرانی است که امیدوار بود هرگز به آن نرسد.

داده‌های روز جمعه نشان می‌دهد صعود شدید تعداد قربانیان کرونا که تنها در بیمارستان‌های انگلیس جان خود را از دست داده‌اند، به رقم ۲۰هزار نفر نزدیک شده است. این آمار، گمانه زنی‌ها را برای بازگشت دوباره بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور به کار که خود اوایل این ماه درگیر ویروس کووید-۱۹ شده بود را تقویت کرده است. زمانی که جانسون بازگردد با معمای سختی روبرو خواهد بود؛ معمایی که چگونه طرح فاصله‌گذاری اجتماعی را که در حال نابودی اقتصاد است، کنار گذاشته و در عین حال بتواند از موج دوم همه‌گیری در امان بماند. سخنگوی جانسون در یک نشست مطبوعاتی روزانه در این خصوص گفت «به طور کلی، ما باید بر اساس بهترین توصیه‌های علمی و بهداشتی موجود تصمیم بگیریم و این مورد به معنای انتخاب بین اقتصاد و بهداشت عمومی نخواهد بود.»

تاکنون دولت جانسون از صحبت کردن درباره چگونگی کنار گذاشتن طرح فاصله گذاری اجتماعی اجتناب کرده، اما شواهد نشان می‌دهد تحت فشار فزاینده برای خروج از این طرح است. در تازه‌ترین سری از علائم نگران‌کننده اقتصادی، می‌توان به سقوط بی‌سابقه‌ای در فروش خرده‌فروشان در ماه مارس اشاره کرد.

طبق پیش‌بینی‌های بودجه‌ای، با وجود آنکه وزارت دارایی و بانک انگلیس دست به ارائه مشوق های اقتصادی اضطراری زده‌اند، باز هم اقتصاد این کشور ممکن است با عمیق‌ترین رکود خود که در ۳۰۰ سال گذشته سابقه نداشته است، روبرو شود.

این درحالی است که آخرین آمار موارد ابتلا و جان باختگان، آینده‌ای تیره و تار را در این کشور نشان می‌دهد. بر اساس این آمار، تعداد افرادی که پس از مثبت شدن تست ابتلای آن‌ها به ویروس کووید-۱۹، در بیمارستان‌های سراسر این کشور جان باختند به ۱۹ هزار و ۵۰۶ نفر با متوسط روزانه ۶۸۴ مورد مرگ رسیده است. انگلیس پس از آمریکا، ایتالیا، اسپانیا و فرانسه پنجمین آمار رسمی مرگ و میر ناشی از کرونا را در جهان را به خود اختصاص داده و کارشناسان می‌گویند تنها در چند هفته آینده، نرخ مرگ و میر شروع به کاهش خواهد کرد. عبور از رقم ۲۰ هزار برای دولت جانسون لحظه ناراحت کننده خواهد بود، زیرا پاتریک والنانس، مشاور ارشد این دولت در ۱۷ مارس گفته بود نگه داشتن آمار زیر این رقم «نتیجه خوبی از نظر نقطه‌ای که امیدواریم به آن برسیم» خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار