آیین چهلمین روز درگذشت آیت الله کریمی،عضو فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم ،مراسم مجازی چهلمین روز ارتحال عالم وارسته  آیت الله سید جعفر کریمی (ره) یار دیرین امام راحل (ره)، رئیس شورای افتاء مقام معظم رهبری و عضو فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،برگزار شد.

این مراسم دیشب از سوی «مجمع جهانی اهل‏بیت (ع) و بیت آن مرحوم  از ساعت ۲۱:۴۰ به مدت یک ساعت  از شبکه اجتماعی اینستاگرام پخش زنده  شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین فلاح‌زاده سخنران این مراسم بود.

سید جعفر کریمی دیوکلایی  در سال ۱۳۰۹ در روستای دیوکلای بابل متولد شد.

تحصیلات خود را در حوزه‌های علمیه بابل، قم و نجف به اتمام رساند. پس از مرگ سید مصطفی خمینی(ره)،امام خمینی(ره) او را در امور مرتبط به وجوه شرعیه به عنوان وصی خود برگزید. در دوره حضور در نجف تا سال ۱۳۵۷، آیت الله کریمی در درس امام راحل حضور داشت و مسئول نوشتن پاسخ استفتائات تحت نظارت او بود.

با انتخاب حضرت آیت الله خامنه‌ای به رهبری، آیت الله کریمی مسئول شورای استفتائات دفتر رهبری در قم شد.

از جمله مسئولیت‌های او عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی به نمایندگی از مازندران، نمایندگی خمینی در شورای عالی اقتصاد، ریاست دادگاه عالی انتظامی قضات شرع با حکم امام خمینی(ره) در سال ۱۳۶۱،نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در دوره‌های اول و سوم از مازندران و عضویت در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بوده‌است.

او در ۹ فروردین ماه سال ۱۳۹۹ به علت عارضهٔ قلبی درگذشت،برخی خبرگزاری‌ها علت مرگ او را ابتلا به بیماری کرونا اعلام کردند که بعدها تکذیب شد.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار