مدیرکل صنعت،معدن وتجارت خراسان رضوی گفت: باید موانع و سیم خاردار‌های مسیر را برای سرمایه‌گذاران در هر زمینه‌ای از بین ببریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا مس‌فروش مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در حاشیه بازدید از کارخانه طلا و فراوری مس در بردسکن با بیان اینکه  پتانسیل‌های معدنی در این شهرستان بی‌نظیر بوده، گفت:  درحال حاضر بردسکن برای سرمایه‌گذاران، منطقه‌ای شناخته شده در کشور است.

 او با بیان اینکه به زودی فعالیت تولید فرآورده‌های معدنی در حوزه مس، کارگاه بزرگی در بردسکن تجهیز می‌شود، افزود: با توجه به جایگاه این شهرستان و تولید فرآورده‌های کنسانتره مس که در بازار‌های جهانی دارای اهمیت است، کارشناسان معدنی دنیا در معادن ما حضور دارند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی  با بیان اینکه شرکت صنایع مس کشور حساب ویژه‌ای را برای بردسکن بسته و این شهرستان مرکز سرمایه‌گذاری معدنی مس و طلا است، ادامه داد: در واقع بازار جهانی روی مس توجه دارد، امیدواریم با کمک همه اضلاع اقتصادی در دولت و خراسان رضوی شاهد آینده درخشان در حوزه مس در این استان و بردسکن باشیم.

بیشتر بخوانید: ایمیدرو و شرکت ملی مس ایران عهده دار توسعه معادن بردسکن شدند

مس‌فروشان  با تاکید بر کمک به رفع موانع کاری سرمایه‌گذاران، بیان کرد: در هر زمینه‌ای برای سرمایه‌گذاران نباید سیم خاردار ایجاد کنیم، بلکه باید موانع و سیم خاردار‌های مسیر را برایشان از بین ببریم.

او از ۴۵۱ طرح با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد در خراسان رضوی خبر داد و تصریح کرد: تلاش می‌کنیم این طرح‌ها در این استان طی امسال ، تکمیل کنیم، این طرح‌ها بیش از ۵ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دارند.
 

وجود ظرفیت‌های معدنی در خواف، بردسکن و گناباد


مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به وجود ظرفیت‌های معدنی در بردسکن، خواف و گناباد، تاکید کرد: دو معدن طلای فعال و معادن غنی مس در بردسکن در کشور شهرت دارند، این موضوع سبب شده امروز بردسکن محل تردد افراد و سرمایه‌گذاران شده، به زودی شاهد تحول عظیمی در حوزه اقتصادی در این شهرستان می‌شویم. 

او با بیان اینکه بردسکن از لحاظ معدنی منطقه مستعد است، افزود: وقتی که شرکت مس کشور به جز بخش خصوصی خود وارد سرمایه‌گذاری در حوزه مس شده، یعنی اینکه بردسکن در کشور شناخته شده و مستعد کار سرمایه‌گذاری است.

بیشتر بخوانید: صدور مجوز بهره برداری ۲۰ معدن در خراسان رضوی

مس فروش با اشاره به اینکه به شرکت‌هایی که نیرویی را اخراج نکرده و در بحث کرونا آسیب‌دیده هستند، تسهیلاتی پرداخت می‌شود، اظهار کرد: این شرکت‌ها به ازای هر یک کارگر خود می‌توانند ۱۲۰ میلیون ریال تسهیلات با سود ۱۲ درصد دریافت کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به وجود ۴۱ طرح دارای ظرفیت سرمایه‌گذاری در این استان، تاکید کرد: به دنبال سرمایه گذارانی هستیم که ضمن معرفی این طرح‌ها که هر یک دارای اولویت اجرا در خراسان رضوی هستند، آن‌ها را از نظر اعطای تسهیلات کمک و تشویق کنیم.
 
انتهای پیام// ز.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.