۱۲۰ دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پویش دانشجویی مقابله با کرونا به عضویت در آمده اند.

دکتر محمد باقر خادم عرفان معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت: بیش از ۱۲۰ دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی کردستان به پویش دانشجویی مقابله با کرونا پیوسته‌اند.

او تهیه بیش از ۷۰ کلیپ، اینفوگرافیک و انیمیشن توسط اعضای توانمند مفدا کردستان زیر نظر مدیر مفدا و مرکز سلامت دانشگاه خبر داد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کردستان، دانشجویان اینترنی و دستیاران تخصصی در خط مقدم مبارزه با کرونا در بیمارستان‌های سنندج حضور فعال داشته‌اند.

عرفان اذعان کرد: مسابقات و نظرسنجی‌ها در کانال مفدا با مشارکت فعال دانشجویان و مخاطبین مفدا کردستان برگزار شد.

او با بیان اینکه اخبار مهم کانال در صفحه اینستاگرام مفدا کردستان ۲ هزار و ۴۲۰ دنبال کننده دارد، افزود: بیش از ۲۰۰ خبر کوتاه و بلند آموزشی و فرهنگی با موضوع کرونا در سایت و کانال خبری مفدا کردستان بارگذاری شده است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به تشکیل کمپین‌های دانشجویی جهت کمک رسانی و آموزش‌های بهداشتی به مناطق حاشیه‌ای و کم درآمد، عنوان کرد: آموزش‌های داوطلبانه و حضوری دانشجویان به مردم روستا‌ها از دیگر اقدامات است.

عرفان بیان کرد: مفدا با اساتید، هیات علمی دانشگاه و همچنین مشارکت فعالانه بیش از ۱۵ نفر اعضای هیات علمی دانشگاه با مفدا کردستان برای ارسال و اشتراک توصیه‌های بهداشتی کرونا و توضیح ایمنی شغل، همکاری همه جانبه دارد.

او با اشاره به افزایش تعداد بازدید‌ها از کلیپ‌های آموزشی کانال مفدا و استفاده کانال‌های وزارت و کانال‌های مختلف شهری و روستایی از پست‌های آموزشی این کانال، گفت: استفاده از توانمندی‌های دانشجویان و خبرنگاران مفدا کردستان در راستای افزایش اطلاع رسانی در سطح استان و استان‌های مجاور بصورت مجازی از جمله فعالیت‌های این معاونت است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به تهیه کلیپ آموزشی کرونا به زبان‌های انگلیسی و کردی برای دانشجویان بین الملل، ادامه داد: پوشش اخبار فرهنگی استان و واحد‌های زیر مجموعه دانشگاه پیرامون ویروس کرونا، همکاری کانال مفدا با مرکز تحقیقات و عوامل اجتماعی موثر بر سلامت دانشگاه برای طرح‌های پژوهشی و انتشار آن در کانال مفدا و اطلاع رسانی به مردم از جمله اقدامات است. وی از همکاری مداوم مفدا کردستان با معاونت آموزشی و پژوهشی همه دانشکده‌ها با بارگذاری اطلاعیه‌های دانشگاه خبر داد.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه گفت: در این ایام کرونایی کمک و همیاری بیش از ۵۰ دانشجوی بسیجی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با کادر درمان بیمارستان‌ها از طریق تهیه ۵۰۰ دست لباس، ۱۰ هزار ماسک، پنج هزار عدد شیلد و ۱۶ هزار لیتر مایع ضدعفونی کننده، قابل تقدیر و ستایش است.

عرفان با اشاره به همراهی دانشجویان در ضد عفونی معابر شهری با توجه به شیوع ویروس کرونا در استان گفت: دانشجویان در نظارت بر عرضه مواد ضدعفونی کننده و لوازم بهداشتی با سازمان غذا و دارو و تعزیرات مشارکت چشمگیری داشته‌اند.

او افزود: دانشجویان در پاسخ گویی به سوالات مردمی به صورت شبانه روزی در سامانه ۴۰۳۰ از روز نخست راه اندازی این سامانه مشارکت فعال داشته‌اند.

او عنوان کرد: ترجمه بیش از ۳۰ مقاله از سایت‌های معتبر، طراحی اینفوگرافیک و ساخت چهار انیمیشن و بیش از ۲۰ کلیپ در موضوع‌های مختلف سلامت، بهداشت و فرهنگی توسط دانشجویان مفدا و کانون سلامت دانشگاه در راستای ارتقاء سطح فرهنگ آگاهی و دانش سلامت جسمی، روانی و رفتاری جامعه در این مدت صورت گرفته است.

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از حضور حراکثری دانشجویان دانشگاه در کانال مفدا کردستان خبر داد و اذعان کرد: اعضای کانال مفدا کردستان به چهار هزار و ۵۳۶ نفر افزایش یافته است.

عرفان در ادامه از کادر درمان و بهداشت به وسیله ایجاد کمپین‌های دانشجویی، تدوین و تهیه برنامه جمعه هنری با مفدا در راستای قدردانی و رساندن پیام‌های مردمی به کادر زحمتکش درمان و بهداشت تشکر کرد.

او در پایان با بیان اینکه خبرنگاران کمیته مفدا کردستان به ۵۱ نفر افزایش یافته است، اظهار داشت:کلاس آموزش اصول خبرنویسی برای اعضای جدید بصورت آنلاین برگزار شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.