رئیس گروه سلامت کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به منظور حفظ و ارتقاء سلامت شاغلان در واحد‌های صنعتی بیش از ۵۰ دستورالعمل بهداشتی و علمی تدوین و ابلاغ شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، فرشید وفا  رئیس گروه سلامت کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به منظور حفظ و ارتقاء سلامت شاغلان در واحد‌های صنعتی بیش از ۵۰ دستورالعمل بهداشتی و علمی تدوین و ابلاغ شد.

او با اشاره به اینکه در زمان شیوع ویروس کرونا در کشور، اصناف غیر ضروری به منظور کنترل شیوع کرونا و سیاست گذاری کلان تعطیل شد، افزود: پروتکل بهداشتی مقابله با کرونا در دو گام به اجرا درآمد، در گام اول محدودیت‌های بیشتری توصیه شد و برای محیط‌های کارگری که تجمع بالایی دارد قریب به ۵۰ پروتکل صادر شد.

رئیس گروه سلامت کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: علاوه بر این غربالگری اولیه از شاغلین قبل از ورود به محل کار در قالب فرآیند تب سنجی، بررسی از لحاظ تنگی نفس، سرفه، درد عضلانی انجام شد.

وفا با تاکید بر اینکه در صورت مشاهده موارد مشکوک کارفرمایان موظف بودند که نیروی کار را به مراکز جامع سلامت برای بررسی دقیق‌تر ارجاع دهند، بیان کرد: همچنین الزامات پیشگیرانه توسط شاغلین به صورت خود مراقبتی و رعایت استاندارد‌های سازمان جهانی بهداشت الزامی شد تا هر فرد با رعایت بهداشت فردی و شستشوی دست‌ها قطع کننده زنجیره انتقال بیماری باشد.

او با بیان اینکه توسط کارفرمایان و با هماهنگی سازمان صنعت و معدن و تجارت و دیگر سازمان‌های درگیر بحث سلامت، تمهیدات لازم برای به حداقل رساندن شیوع کرونا انجام شد، تصریح کرد:همچنین کارفرمایان موظف شدند که وسایل حفاظت شخصی در اختیار شاغلین قرار دهند و نحوه صحیح استفاده از آن‌ها را آموزش دهند.

رئیس گروه سلامت کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: گندزدایی سطوح و محیط کار، دو بار در هر شیفت کاری ضروری شد، زیرا یکی از راه‌های انتقال بیماری کرونا تماس با سطوح آلوده بود.

وفا با بیان اینکه واحد‌هایی که دارای آشپزخانه بودند باید مواد غذایی بسته بندی در اختیار شاغلین قرار دهند و با تهویه مناسب باعث کاهش بار آلودگی ویروس شوند، اظهار کرد: سیستم تهویه هوا مناسب باید در محل کار وجود داشته باشد و حداقل فاصله دو متر بین افراد رعایت شود و از تجمعات پرهیز شود، علاوه بر این استفاده از ماسک ضروری شد تا خطر شیوع بیماری کاهش یابد.

او با اشاره به اینکه دسته دیگری از صنوف، جز صنوف پر خطر هستند که از آن جمله می‌توان به رستوران ها، فست فود‌ها اشاره کرد، افزود: متصدیان این اصناف تنها مجاز به ارسال غذای بیرون بر هستند و در حین تهیه غذا نیز باید از ماسک و دستکش استفاده کنند.

رئیس گروه سلامت کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: مردم می‌توانند در صورت مشاهده تخلف بهداشتی، شکایات خود را از طریق سامانه کشوری ۱۹۰ یا سامانه ۴۰۳۰ ثبت کنند.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.