عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آمریکا با تقویت گروه‌های تروریستی مانند داعش به دنبال بهانه‌ای برای ماندن در عراق است.

آمریکا در شرایط کرونایی به دنبال تسلط در منطقه و نقاط استراتژیک جهان استشهروز برزگر کلشانی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه آمریکا با تقویت گروه‌های تروریستی مانند داعش به دنبال بهانه‌ای برای ماندن در عراق است، گفت: واشنگتن با احیای مرده‌ای به نام داعش که به دست نیرو‌های مقاومت از بین رفته به دنبال حفظ موقعیت خود است، آنها  می‌خواهند خطر تروریست را در منطقه و جهان به گوش مردم برسانند تا با این  ترفند حضور خود را در منطقه ما و دیگرمناطق مختلف دنیا توجیه کنند.

او افزود: بعد از جنگ سرد و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی آمریکا در سیاست خارجی احساس خلأ کرد، در ادامه، حادثه ۱۱ سپتامبر را عمدا به وجود آورد تا به افکار عمومی جهانی بقبولاند مورد حمله تروریست‌ها قرار گرفته و برای حفظ امنیت خود مجبور است نیروهای خود را در  اقصی نقاط جهان و بخش‌هایی که تروریست‌ها حضور دارند، اسکان دهد؛ در نهایت توجیه حضور خود را در افغانستان آغاز کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: بحث به وجود آوردن داعش هم دقیقا مانند بحث به وجود آوردن القاعده و از بین بردن آن بود. در واقع طبق آنچه آمریکا اعلام کرده بود حتی اگر حادثه ۱۱ سپتامبر توسط القاعده شکل گرفته باشد به چه دلیلی دوباره پای میز مذاکره با این گروه نشست.


بیشتر بخوانید:رئیس جمهور به صورت ویدیو کنفرانس در نشست سران عدم تعهد شرکت می‌کند/ دیپلمات‌های خارجی باید تابع قواعد ایران باشند 


برزگر کلشانی تصریح کرد: افکار عمومی و سیاسیون دنیا باید دقت لازم را داشته باشند که اگر ۴۰ کشور برای از بین بردن داعش ائتلاف  تشکیل دادند،  چه لزومی دارد که آمریکا دوباره ته مانده‌های داعش را  تجمیع و احیا کند. هرچند تمام دنیا می‌دانند که ۴۰ کشوری که برای از بین بردن داعش در جهان متحد شدند، عامل ریشه کن شدن داعش در عراق و سوریه نبودند، بلکه جبهه مقاومت داعش را از بین برد.

او افزود: جبهه مقاومت در منطقه حضور دارد  و با  هوشیاری پاسخ غرب  و حامیان آنها را خواهد داد، اما  تکرار اشتباه واشنگتن در منطقه و احیای مجدد داعش نگران کننده است، آنها می خواهند در  این شرایط کرونایی  افکار عمومی را از سمت واقعیت دور کنند  تا حضور خود را برای تسلط در منطقه و نقاط استراتژیک جهان حفظ کند.

برزگر کلشانی با بیان اینکه عراق و سوریه به سه قاره مهم  آسیا، آفریقا و اروپا دسترسی دارند، خاطر نشان کرد: آمریکا  پیش بینی کرده است که دوران پسا کرونا در زمینه سوخت تغییراتی انجام خواهد گرفت، بنابراین  می‌خواهد حضور خود را در منطقه حفظ کند تا از منابع نفتی منطقه بهره ببرد، چراکه بعد از ترور سردار سلیمانی و ابو مهدی مهندس مجلس عراق خروج نیروهای آمریکایی را تصویب کرده است.

او افزود: در منطقه هزاران هزار سردار سلیمانی در سایه فعالیت‌های جبهه مقاومت ایجاد شده و شجاعانه و دلیرانه در حال مقابله با تروریسم، افکار و رفتار‌های پلید نظام سرمایه داری هستند، این خصلت نظام سرمایه داری است که همیشه از زور، رعب و وحشت برای منافع اقتصادی خود استفاده می‌کند، اما آمریکا باید بداند که اگر منطقه را ترک نکند برای آنها پر هزینه خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار