فرماندار شیراز گفت: در شرایط بحران کرونا تمامی نهادها، ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی به صورت صادقانه در کنار مردم قرار گرفتند که همبستگی ملی از جمله آثار ارزشمند این شرایط در کشور و در شهر شیراز بود که به زیبایی رقم خورد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدرضا امیری فرماندار شیراز در جلسه هم اندیشی مدیران دستگاه‌های اجرایی و اساتید دانشگاه، گفت: متاسفانه شیوع ویروس کرونا، آسیب‌ها و خسارات فراوانی در عرصه‌های بین الملل و به طبع آن در کشور ما داشته است که طبیعتاً کلان شهر‌هایی همچون شیراز نیز از این موضوع مستثنا نبوده اند.

او افزود: در این شرایط خاص، علی رغم بروز خسارات و آسیب‌های فراوانی که شیوع ویروس کرونا، تمامی نهادها، ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی، بار دیگر به صورت صادقانه در کنار مردم قرار گرفتند که همبستگی ملی از جمله آثار ارزشمند این شرایط در کشور ما و علی الخصوص در شهرما بود که به زیبایی رقم خورد.

مقام عالی دولت در شهرستان شیراز گفت: خوشبختانه تاکنون کنترل شیوع این بیماری با مدیریت ارشد استان و دستگاه‌های اجرایی ذیربط، در سطح استان و همچنین شهرستان شیراز به نحو مطلوبی مدیریت شده است.

امیر عنوان کرد: حسب دستور استاندار محترم فارس، بررسی چالش‌های پساکرونا و مسائل و مشکلات ناشی از شیوع این ویروس در بخش‌های مختلف در ابعاد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در دستور کار قرار گرفته و جمع بندی در خصوص نظرات و پیشنهادات اساتید دانشگاه و مدیران دستگاه‌های اجرایی برای مواجهه با این موضوع در کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در «همایش هم اندیشی مدیران دستگاه‌های اجرایی با اساتید دانشگاه» انجام می‌شود.

در این جلسه، نقطه نظرات مدیران دستگاه‌های اجرایی و آثار ناشی از شیوع ویروس کرونا در ابعاد سیاسی و اجتماعی و با رویکرد مدیریت بحران و مدیریت پدافند غیرعامل و همچنین در حوزه‌های امنیتی ارائه شد.

در ادامه پیشنهاداتی نیز در خصوص اقدامات کوتاه مدت و تاثیراتی که شیوع ویروس کرونا بر بازار، اصناف و واحد‌های تولیدی داشته ارائه شد که جمع‌بندی همایش به مدیران ارشد استان و همچنین در سطح ملی اعلام خواهد شد.

فرماندار شیراز تصریح کرد: تبیین اقدامات دستگاه‌های اجرایی درخصوص پیشگیری از شیوع کرونا می‌بایست برای مردم به شکل تبلیغات و فضای مجازی تبلیغ صورت پذیرد.

او تاکید کرد: انتظار داریم مطالعات علمی در خصوص پیش بینی حالت‌های مختلف درخصوص شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا در کوتاه مدت و بلندمدت توسط دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شود تا برنامه ریزی و پاسخگویی دستگاه‌های اجرایی درخصوص تامین امکانات مورد نیاز و اتخاذ پیش بینی‌های لازم در سایر بخش‌ها بر اساس این نتایج امکان پذیر باشد.

فرماندار شیراز بر تعیین تکلیف درخصوص متولی ارائه آمار تولید و توزیع اقلام بهداشتی، سازوکار آن، صدور مجوز در این خصوص تاکید داشت.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار