رئیس کل دادگستری استان یزدگفت: مدیران ارشد استان با تقویت سرمایه گذاری به فکر بهره گیری از ظرفیت نخبگان باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد در جمع مدیران کارخانه فولاد آلیاژی ایران با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان جهش تولید، گفت: نباید به این نامگذاری تنها به عنوان یک شعار اکتفا کرد، بلکه همه حوزه‌های کشور باید از این راهبرد در طول چند سال آینده بهره‌مند شوند.

او افزود: قریب ۱۰ سال است که رهبری در نامگذاری عناوین سال بر حوزه اقتصاد تاکید دارند که از این بین حدود ۴ سال به مقوله تولید اختصاص داده شده است.

دهشیری تصریح کرد:  رهبر معظم انقلاب قامت مدیری که تمام مسائل کشور را مدیریت می‌کنند علیرغم شیوع ویروس کرونا و با حفظ شرایط روانی حاکم بر جامعه در سال جدید هم نسبت به راهبرد تولید غافل نبودند که این امر نشان از اهمیت این موضوع در آینده کشور است.

او ادامه داد:  عنوان سال جهش تولید، مسیر را برای دولتمردان ترسیم کرده که تحقق آن فقط نیاز به برنامه ریزی و همت مضاعف دارد.

دهشیری با بیان اینکه جهش تولید الزاماتی دارد، افزود: تغییر تفکر‌ها و رویکردها، افزایش باور‌ها و خودباوری در بین مدیران و بدنه جامعه از جمله این ملزوماتی است که اگر نباشد جهش تولیدی رقم نخواهد خورد.

رئیس کل دادگستری استان یزد اظهار داشت: باید از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها موجود در کشور استفاده کنیم تا اثر تحریم را کم کرده و یا از بین ببریم.

او بر لزوم رفع موانع تولید به عنوان دومین الزام این حوزه تاکید کرد و افزود: باید موانع تولید را مرتفع کنیم به ویژه در حوزه زیرساخت‌ها و قوانین دست و پاگیر که از وظایف مجلس شورای اسلامی و مراجع متولی دیگر است.

دهشیری از مقابله جدی با فساد اقتصادی موجود در جامعه به عنوان سومین الزام این حوزه یاد کرد و گفت: مبارزه با فساد از اولویت‌های دستگاه قضا است که در سال گذشته به خوبی در حوزه برخورد با دانه درشت‌ها انجام گرفت و هنوز هم ادامه دارد و در عمل هم فواید کار مشهود خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان یزد افزود: مقابله با فساد و مفاسد کلان اقتصادی یکی از رویکرد‌ها و الزامات سال جهش تولید است که تا با آن مقابله نشود جهش تولید معنا پیدا نخواهد کرد.

او اظهار داشت: الزام چهارم بحث تقویت شرکت‌های دانش بنیان است که تاکید رهبر معظم انقلاب بوده و با تخصیص فرصت و اعتبار در بعضی از حوزه‌ها جواب داده است.

دهشیری با بیان اینکه یکی از راهکار‌های مقابله با تحریم و جهش تولید، تقویت شرکت‌ها دانش بنیان و بخش‌های خصوصی است، گفت: مدیران ارشد استان باید با تقویت سرمایه گذاری به فکر بهره گیری از ظرفیت نخبگان باشند البته در این حوزه باید با نگاه ملی نسبت به جذب ظرفیت‌های نخبگانی استان فعال‌تر عمل کرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد تصریح کرد: استفاده از ظرفیت نخبگان باید در سرلوحه کار به عنوان یکی از الزامات جهش تولید قرار گیرد.

او با بیان اینکه اصلاح نظام بانکی باید در دستور کار مجلس جدید قرار گیرد، افزود: بانک‌ها باید از بنگاه اقتصادی بودن خارج شده و به عنوان حامی صنایع وارد میدان شوند.

دهشیری ابراز امیدواری کرد: با تشکیل مجلسی انقلابی در کنار قوه قضائیه انقلابی قطعا دولتمردان هم همراه است و این سه ضلع اصلی کشور می‌توانند دست به دست هم داده و کمک کار واحد‌های تولیدی باشند.

او بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های خالی واحد‌های تولیدی تاکید کرد و گفت: قطعا در این موضوع نیاز به صورت مجوز خاص نیست همچنین برخی از واحد‌های تولیدی که امکان توسعه دارند می‌توانیم در این راستا تلاش و این دوستان را حمایت کنیم.

دهشیری گفت: بازدید از این مجموعه متناسب با هفته کارگر و کارآفرینان در راستای سیاست‌های ریاست قوه قضائیه در بخش دیدار و نشست با نخبگان و بدنه موثر جامعه، استماع اظهارات و بیان دیدگاه‌ها آنان و همچنین به منظور مردمی کردن دستگاه قضائیی است.

او اضافه کرد: با توجه به شعار سال، دستگاه قضا خود را موظف می‌داند از طرق مختلف به منظور حمایت‌های قضایی و حقوقی از واحد‌های تولیدی موثر در چرخه اقتصاد کشور گام بردارد.

رئیس کل دادگستری استان یزد بر لزوم استفاده از مدیران متخصص با روحیه جهادی و انقلابی در عرصه مدیریت کشور تاکید کرد و گفت: در هر حوزه‌ای اعم از دولتی و خصوصی اگر این نگاه باشد قطعا جهش تولید رقم خواهد خورد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.