رئیس دادگستری یزد گفت: صدا و سیما با اطلاع رسانی خوب در اجرای عدالت با دستگاه قضایی سهیم است.

سهیم بودن صدا و سیما در اجرای عدالت با دستگاه قضاییبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، غلامعلی دهشیری رئیس کل دادگستری استان یزد با بیان اینکه صدا و سیما با دستگاه قضا در اجرای عدالت سهیم است گفت: علیرغم محدودیت‌های دستگاه قضا در اطلاع رسانی، صدا و سیما به عنوان حلقه ارتباطی نقش موثری در ظهور و بروز تلاش‌ها و خدمات دستگاه قضایی دارد.

دهشیری در دیدار با مدیر کل صدا و سیمای مرکز یزد با اشاره به سفر ریاست قوه قضائیه به استان در سوم بهمن سال گذشته گفت: این سفر یک روزه، سفر پر خیر و برکتی برای استان و دستگاه قضا بود و مصوبات خوبی را به همراه داشت.

رئیس کل دادگستری استان یزد با تقدیر از همراهی صدا و سیمای مرکز یزد در پوشش رسانه‌ای این سفر با تمام ظرفیت و توان خود گفت: امیدواریم این همراهی، همکاری و صداقت در ادامه استمرار داشته باشد.

او با بیان اینکه صدا و سیما مکمل دستگاه قضا در اجرای عدالت و احیای حق است افزود: علیرغم محدودیت‌های دستگاه قضا در اطلاع رسانی، صدا و سیما به عنوان حلقه ارتباطی موثر می‌تواند در دیده شدن فعالیت‌های این دستگاه و مردمی شدن آن موثر باشد.

دهشیری با اشاره به ارتباط خوب دستگاه قضا با رسانه‌های استان تصریح کرد: قطعا تا آنجا که مقدور باشد در اطلاع رسانی اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

رئیس کل دادگستری استان یزد با تقدیراز روحیه مردمی مدیران صدا و سیمای مرکز یزد افزود: این روحیه سبب تغییر نگاه مردم استان نسبت به عملکرد صدا وسیما شده است.

او با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور و چالش‌های ناشی از آن گفت: صدا و سیمای استان با تولید برنامه و تهیه محتوا، پوشش خبری گسترده فعالیت‌های دولتی و مردمی در کنار کادر درمان و بهداشتی، نیرو‌های مسلح و مجموعه‌های خیرین و مردمی استان در مقابله و مدیریت این بیماری خوش درخشید.

دهشیری در ادامه مردمی کردن فعالیت‌های دستگاه قضا استان را از اولویت‌های دادگستری در سال جهش تولید اعلام کرد و بیان کرد: در این راستا سلسله نشست‌های مدیران قضایی با حضور نخبگان و اقشار جامعه و با هدف ارتقاء سرمایه اجتماعی، استماع ایده و دیدگاه ها، تبیین دستاوردها، موانع و مشکلات در دستور کار قرار گرفت و نخستین جلسه آن با توجه به اوضاع کرونایی و پسا کرونایی کشور با حضور اصناف و بازاریان برگزار شد که مصوبات خوبی را به همراه داشت.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به تحول عظیم صورت گرفته در ۱۱ ماهه گذشته در دادگستری استان اظهارداشت: با بهره گیری از ظرفیت مدیران جوان در این مجموعه شاهد کاهش قابل توجه ورودی، مختومه، مانده و پرونده‌ها مسن بوده ایم و کاهش ورودی از طریق یک سری فعالیت‌های غیر قضایی و مدیریتی صورت گرفته است.

او افزود: رسیدگی به حدود ۱۰ هزار پرونده معوق از دیگر فعالیت‌های شاخص دادگستری استان بود که از اقدامات جهادی کارکنان دستگاه قضایی استان است و این امر تنها با برنامه ریزی و همت جهادی در دوران تحول دستگاه قضا امکان پذیر بود.

دهشیری با بیان اینکه اوقات دادرسی در برخی از شعب  هفت روز شده ادامه داد: البته بحران کرونا این روند را کند کرد لذا سعی کرده ایم ضمن دورکاری در این ایام و برگزاری جلسات بصورت ویدئو کنفرانس و با ارتباط گیری با بدنه موثر جامعه و رفتن به سمت شناسایی مشکلات، چالش‌ها را کاهش دهیم.

رئیس کل دادگستری استان یزد افزود: تشکیل دو شعبه ویژه حل اختلاف صلحی در حوزه صنعت و معدن با حضور افراد خوشنام این حوزه در شهرک صنعتی و پیگیری تشکیل یک شعبه شورای صلحی در اتاق اصناف از جمله برنامه‌های دستگاه قضا استان جهت افزایش روند صلح و سازش و کاهش پرونده‌های ورودی است.

او بر لزوم توجه به پیوست و رسالت تبلیغ و تبیین رسانه در جهت فرهنگسازی از طریق تولید برنامه تاکید کرد و یادآور شد: دستگاه قضا آمادگی دارد تا سهم صدا و سیما از بند چ ماده ۳۷ قانون احکام دائمی برنامه توسعه کشور را از طریق سازمان بازرسی استان پیگیری کند.

در این نشست که قائم مقام و معاونین دادگستری استان نیز حضورداشتتند از مدیر کل، قائم مقام، معاونین و روابط عمومی صدا و سیمای مرکز یزد به پاس تلاش در پوشش رسانه‌ای سفر ریاست قوه قضائیه و همکاری در برنامه‌های هفته قوه قضاییه با اهدای لوح سپاس، تقدیر شد.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار