مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری در خصوص سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مرتضی زمان‌پور مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری با هشدار در خصوص احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها گفت: مردم استان روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری از رفتن به ارتفاعات خودداری کنند.

او اضافه کرد: با توجه به فعالیت یک سامانه بارشی و وزش باد از اواخر روز سه‌شنبه تا چهارشنبه، وقوع رگبار باران به‌ویژه در نیمه غربی استان به‌صورت رگبار شدید لحظه‌ای همراه با رعد و برق، بارش تگرگ در مناطق مستعد، وزش باد به نسبت شدید تا شدید و تندباد‌های لحظه‌ای و همچنین احتمال انتقال گرد و غبار از خارج استان دور از انتظار نیست.

زمان‌پور افزود: با فعالیت این سامانه بارشی، احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها به‌خصوص در نیمه غربی استان، رخداد آذرخش، احتمال آسیب به سازه‌های سبک شهری و روستایی و احتمال سقوط اشیای سبک وجود دارد.

زمان‌پور توصیه کرد: مردم در این مدت از رفتن به ارتفاعات و اسکان و چرای دام‌ها در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها پرهیز و نسبت به تحکیم سازه‌های سبک و تنظیم آب ورودی استخر‌های پرورش ماهی اقدام کنند.

او یادآور شد: پوشش گلخانه‌ها، احتیاط در استقرار و کار در مکان‌های مرتفع و سایر اقدامات پیشگیرانه به سبب وزش باد شدید، تنظیم دمای هوای گلخانه‌ها، مراکز پرورش قارچ، مرغداری‌ها و سایر واحد‌های تولیدی بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری تا زمان خروج این سامانه بارشی از استان ضروری است.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.