پیروزی۸۶۱ کردستانی در رقابت با کرونا

از ابتدای شیوع کروناویروس در استان تا پیش از ظهر امروز تعداد هزارو ۶۱۰ بیمار مبتلای قطعی شناسایی شده است.

فرزین رضاعی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت: شهرستان‌های سقز ۳۷۳ نفر، سنندج ۴۴۸ نفر، بانه ۱۷۴ نفر، قروه ۱۲۷ نفر، دیواندره ۱۰۵ نفر، مریوان ۹۷ نفر، بیجار ۹۹ نفر، کامیاران ۸۲ نفر، دهگلان ۸۲ نفر و سروآباد ۲۳ نفر مبتلای قطعی به کروناویروس دارند.

او ابراز داشت: از ابتدا تاکنون تعداد کل آزمایشات انجام گرفته برابر ۴۳۷۸ نمونه است که از این تعداد ۱۶۱۰ مورد مثبت، ۲۵۸۶ مورد منفی و ۱۸۲ مورد اعلام نشده است.

رئیس دانشگاه افزود: متاسفانه ۱۲۵ نفر از هم استانی‌های عزیزمان (۳۴ نفر در سقز، ۲۴ نفر در سنندج، ۱۹ نفر در قروه، ۱۸ نفر در بانه، نه نفر در کامیاران، هشت نفر در بیجار، هفت نفر در مریوان، چهار نفر در دیواندره و دو نفر در دهگلان) به دلیل ابتلاء به کروناویروس فوت شده‌اند که همه موارد به صورت بهداشتی و با رعایت دستورالعمل‌های مرتبط دفن گردیده‌اند.

او با اعلام ۸۶۱ بیمار بهبود یافته و اشاره به اهمیت مرحله‌ی اول غربالگری بیماری کرونا در روند پیشگیری و کنترل بیماری تا به امروز، گفت: اولویت در غربالگری مرحله دوم، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند بنابراین از مردم عزیز استان خواهشمندیم با پاسخگویی به شماره تماس ۴۰۳۰ با مراقبین سلامت و بهورزان همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.