اختراع بینی هوشمند توسط ایرباس برای تشخیص بمب‌گذاری

شرکت ایرباس با حمایت از استارت‌آپ کنیکو سعی دارد ساخت فناوری جدید تشخیص بوی مواد منفجره را به مرحله نهایی برساند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت هواپیمایی ایرباس قصد دارد دستگاهی جدید با عنوان بینی الکترونیکی را برای تشخیص وجود بمب‌ها در مکان‌های عمومی آزمایش کند. بینی مذکور که طراحی مشابه با عروس دریایی دارد برای تقلید کردن از قدرت بویایی سگ‌ها در تشخیص مواد منفجره ساخته شده است.

فناوری نوین توسط استارت‌آپ کنیکو معرفی شده و پیش‌بینی می‌شود تا آخر سال ۲۰۲۰ برای استفاده در فرودگاه‌ها آماده شود.

جزئیات اختراع فناوری تشخیص مواد منفجره در فرودگاه‌ها

فناوری جدید از یک‌سری پردازنده‌های سیلیکونی در خود بهره می‌برد که توسط سلول‌های زنده تقویت شده‌اند. بنیانگذار استارت‌آپ کنیکو، اوشیورنوا آگابی درباره اختراع این شرکت گفت: " ما موفق به ساخت فناوری جدیدی شدیم که به می‌تواند رایحه‌های مختلف را حس کند". وی در توضیح عملکرد دستگاه ادامه داد: " کاری که ما بر روی این فناوری انجام داده‌ایم آن است که سلول‌های مغزی مانند هلک و یا آستروسیت‌ها را با اصلاح ژنتیکی به دستگاه انتقال می‌دهیم تا گیرنده‌های بویایی داشته باشد ".

اختراع بینی هوشمند توسط ایرباس برای تشخیص بمب‌گذاری

به دنبال شیوع ویروس کرونا، این شرکت همچنین در نظر دارد فناوری خود را برای تشخیص ویروس‌های واگیردارد ارتقا دهد. شرکت Koniku توانسته فناوری خود را برای تشخیص بیماری‌ها همانند مواد منفجره ارتقا دهد. همانطور که سگ‌های تعلیم دیده می‌توانند سرطان‌های خاص را شناسایی کنند، دستگاه‌های این شرکت نیز قادر خواهند بود رفتار‌های مشابهی را از خود نشان دهند. آگابی در مصاحبه اخیر خود از نحوه فعالیت دستگاه‌های سلامتی خود در آینده چنین گفت: " شما کافی است زمانی که از خواب بیدار می‌شوید تنفس خود را به دستگاه انتقال دهید، این فناوری بلافاصله اقدام به پردازش و آزمایش می‌کند و وضعیت سلامت شما را اعلام می‌کند. این هدفی است که برای آینده نزدیک در نظر داریم ".

اختراع بینی هوشمند توسط ایرباس برای تشخیص بمب‌گذاری

گفتنی است از آن‌جا که تا به حال تعداد زیادی دستگاه‌های تشخیص مواد منفجره در دنیا ساخته و سپس شکست خورده‌اند، امکان دارد فناوری جدید نیز با مشکلات مشابه‌ای مواجه شود. اما این مسئاله که شرکت ایرباس تصمیم گرفته به کنیکو کمک کند، امیدواری را برای مخاطبین افزایش می‌دهد. گفتنی است ایرباس از سال ۲۰۱۷ در حال پشتیبانی از کنیکو است و پیش از این اظهار داشته که آن‌ها قصد دارند فناوری فوق‌العاده‌ای را برای ایجاد امنیت در دنیا اختراع کنند.


بیشتر بخوانید: مقایسه پلی استیشن ۵ و ایکس باکس X ؛ کدام یک دنیای بازی‌ها را متحول می‌کند؟


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.