تغییر رفتار افراد در سطح جامعه نگران کننده است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت:تغییر رفتار افراد در سطح جامعه در شرایط شیوع بیماری کووید ۱۹ نگران کننده است و کار ما را مشکل‌تر می‌کند.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، سید احمد هاشمی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: با شرایط موجود و انجام نمونه گیری‌ها ممکن است نوسانات به شکل کاهش یا افزایش را در روز‌های آینده داشته باشیم.

هاشمی از ثبت ۴۹ مورد جدید در پانزدهم اردیبهشت ماه ۹۹ خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر ۱۳۳ نفر در بیمارستان‌های استان به دلیل بیماری کووید ۱۹ بستری هستند و خوشبختانه ما هنوز به مرحله بحرانی نرسیدیم.

او ادامه داد: اگر بخواهیم به سمت نزولی شدن آمار مبتلایان پیش برویم، رعایت پروتکل‌های وزارت بهداشت، همکاری همه جانبه مردم و رعایت فاصله گذاری اجتماعی ضروری است.

هاشمی عنوان کرد: استان ما از نظر شاخصی که به عنوان قرمز بودن برای بازگشایی اماکن در نظر گرفته می‌شود، قرمز بوده و فقط گرمه به دلیل میزان بستری، زرد گزارش شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزایش آمار در روز‌های اخیر را تلنگری بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی دانست و عنوان کرد: تا حد امکان از رفتن به تجمعات و مکان‌های عمومی غیر ضروری خودداری کنید و در صورت ضرورت فاصله گذاری اجتماعی و بهداشت فردی را رعایت کنید.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.