رئیس‌جمهور لبنان از جامعه بین‌المللی به دلیل عمل نکردن به تعهدات خود در قبال پناهجویان سوری به شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان، از جامعه بین‌المللی به دلیل عمل نکردن به تعهدات خود در اعطای کمک مالی به لبنان برای مقابله با بحران پناهجویان و آوارگان سوری که تقریبا ۳۰ میلیارد دلار برای بیروت هزینه در پی داشته است، انتقاد کرد.

عون در این خصوص گفت: «هزینه بحران پناهجویان سوریه توانایی این کشور (لبنان) را برای رسیدگی به آن‌ها تحت تاثیر قرار داده است. جامعه بین‌المللی گوشش (به تماس‌های لبنان برای حل این مسئله) ناشنواست و به پیامد‌های احتمالی آن که ممکن است کشور ما را مبتلا سازد توجهی نمی‌کند.... اگر آن‌ها وظایف خود را انجام می‌دادند ما به این وضع ناگوار دچار نمی‌شدیم.»

رئیس جمهور لبنان در ادامه افزود علی‌رغم آنکه این کشور با وضع اقتصادی رو به وخامتی دست به گریبان است جامعه جهانی همچنان به لبنان فشار می‌آورد تا بار بحران آوارگان را به دوش بکشد. او گفت «ما اخیراً در تاریخ خود با یک بحران بی‌سابقه اقتصادی و مالی مواجه شده‌ایم. یکی از دلایل اصلی آن این است که لبنان در نتیجه حضور بیش از ۱.۵ میلیون پناهنده سوری بنا به اطلاعات صندوق بین المللی پول با هزینه‌هایی بالغ بر ۳۰ میلیارد دلار مواجه شده است.»

در اوایل ماه آوریل نیز عون گفته بود لبنان حدود ۲۵ میلیارد دلار برای مهاجران و پناهندگانی که به این کشور پناه آورده‌اند، هزینه کرده است و از جامعه جهانی خواست تا حمایت مالی خود را در این زمینه به این کشور ارائه دهند.

عون معتقد است بازگشت پناهندگان سوری به خانه به تصمیم بین المللی بستگی دارد و سفر احتمالی وی به دمشق تاثیری در این زمینه ندارد. او اضافه کرد بیروت با مسکو در مسئله پناهجویان در تماس است با این امید که این مشارکت دیدگاه جامعه بین‌المللی را نسبت به این موضوع تغییر دهد.

لبنان مدتهاست که از بحران حاد اقتصادی رنج می‌برد. روز پنجشنبه مقامات این کشور یک برنامه اقتصادی را برای بازگرداندن کشور به سمت «اصلاحات واقعی» و مقابله با وخیم‌تر شدن بحران مالی ارائه دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار