مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری، از راه اندازی سامانه جامع ارزیابی و رتبه‌بندی دفاتر پیشخوان خدمات دولت با هدف مکانیزه کردن تمامی فرآیند‌های مربوط به خدمات در این دفاتر خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری، از راه اندازی سامانه جامع ارزیابی و رتبه‌بندی دفاتر پیشخوان خدمات دولت و دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) روستائی، با هدف مکانیزه کردن تمامی فرآیند‌های مربوط به خدمات در این دفاتر خبر داد. شهرام حی‌شاد، با اشاره به اینکه سامانه جامع ارزیابی و رتبه‌بندی دفاتر پیشخوان خدمات دولت بر اساس مصوبه ۲۸۹ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات ایجاد شده، گفت: در این سامانه فرآیند‌های ثبت خوداظهاری، محاسبه امتیازها، رتبه‌بندی دفاتر و نمایش آن پیش‌بینی شده است.

وی فضای دفتر، تعداد پرسنل، مکان استقرار دفتر، میزان رضایتمندی مردم از خدمات براساس نتایج نظرسنجی، سابقه فعالیت دارنده پروانه و... را از شاخص‌های ارزیابی دفاتر پیشخوان خدمات عنوان کرد و گفت: همچنین دریافت وجوه مازاد بر هزینه خدمات ابلاغی از سوی رگولاتوری، جعل یا مخدوش کردن پرونده و مدارک تامین کنندگان خدمات، تغییر مکان و نشانی دفتر بدون موافقت اداره‌کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مناطق، عدم وجود امکانات لازم برای ارایه خدمات به جانبازان، معلولان و سالمندان و ... از شاخص‌های دارای امتیاز منفی است.


بیشتر بخوانید: صدور بیش از ۳ میلیون کارت ملی هوشمند در فارس


مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات رگولاتوری با اشاره به اینکه تمام مراحل ارزیابی و رتبه‌بندی دفاتر در این سامانه برخط است، گفت: با راه‌اندازی سامانه ارزیابی، رتبه‌بندی دفاتر به صورت الکترونیکی انجام شده و دیگر نیازی به خوداظهاری مکتوب نیست. همچنین از این پس، خدمات دستگاه‌ها براساس رتبه‌ای که دفاتر در این سامانه کسب می‌کنند، به آن‌ها واگذار می‌شود، به همین دلیل، ثبت‌نام و خوداظهاری در این سامانه برای تمام دفاتر پیشخوان الزامی است.

وی افزود: نحوه تعامل سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی، از زمان ثبت خوداظهاری برای تعیین رتبه دفتر تا تاییدیه نهایی و اختصاص خدمات براساس رتبه نهایی در این سامانه پیش‌بینی شده است.

حی‌شاد با تاکید بر ضرورت خوداظهاری در این سامانه، بیان کرد: ارزیابی تمام دفاتر از تاریخ ۱۵ اردیبهشت سال جاری آغاز شده و دفاتر پیشخوان ظرف مدت یک ماه می‌توانند به سایت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به آدرس www.cra.ir منوی ﺧﺪﻣﺎت اﻟﮑﺘﺮوﻧﯿک و یا سامانه ارزﯾﺎﺑﯽ و رﺗﺒﻪﺑﻨﺪی دﻓﺎﺗﺮ ﭘﯿﺸﺨﻮان ﺧﺪﻣﺎت دوﻟﺖ، به آدرس www.prsb.cra.ir مراجعه کرده و اطلاعات خود را وارد کنند.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار