مدیرعامل شرکت آبفا گفت: بر اساس بررسی انجام شده هدررفت آب در شهرستان گناوه ۳۰ درصد است.

هدررفت آب در شهرستان گناوه ۳۰ درصد استبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالحمید حمزه‌پور مدیرعامل شرکت آبفا در نشست بررسی روند اجرای طرح‌های آب و فاضلاب گناوه با بیان اینکه کاهش هدر رفت آب از شبکه‌های فرسوده در اولویت قرار دارد بیان کرد: بر اساس بررسی انجام شده هدررفت آب در شهرستان ۳۰ درصد است که نوسازی شبکه آبرسانی در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

او از اجرای تدوین طرح جامع نوسازی شبکه آبرسانی گناوه خبر داد و عنوان کرد: اجرای طرح نوسازی شبکه آبرسانی گناوه، نیاز به اجرای طرح مطالعه جامع شبکه است که این مهم در دستور کار قرار دارد.

تدوین نقشه جامع به‌روز رسانی بازسازی شبکه آبرسانی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با تاکید بر تدوین نقشه جامع شبکه آب به‌روز رسانی شده جهت بازسازی شبکه آبرسانی در همه شهرستان‌های ۱۰ گانه استان بوشهر افزود: اکنون برخی از شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر بدون مخزن ذخیره آب هستند که ایجاد این مخزن در نقاط مختلف امری مهم و ضروری است.

حمزه‌پور اجرای طرح‌های آب شیرین‌کن در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: اکنون به ظرفیت ۱۰۰ هزار مترمکعب آب در شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر در حال اجراء است که بخشی از این پروژه‌ها امسال وارد مدار تولید می‌شود.

اجرای پروژه آب شیرین‌کن 35 هزار مترمکعبی دربوشهر

او اجرای پروژه آب شیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر را بزرگترین پروژه در این عرصه دانست و ادامه داد: طرح‌‌های آب شیرین‌کن در شهر‌ها و روستا‌های مختلفی در استان بوشهر در حال اجراء است که تکمیل آن‌ها نقش مهمی در بهبود روند آبرسانی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با تاکید بر بهره جستن از ظرفیت دهیاری‌ها در بازسازی شبکه‌های آبرسانی روستایی گفت: دهیاری‌ها همکاری خوبی در اجرای پروژه آبرسانی در روستا‌ها دارند که باید از این ظرفیت در نوسازی شبکه استفاده کرد.

قطع انشعاب آب باغ ویلاها

حمزه‌پور قطع انشعاب آب باغ ویلا‌ها را از مصوبات شورای تامین و تاکید استاندار بوشهر دانست و عنوان کرد: واگذاری انشعاب آب به باغ ویلا‌ها ممنوع و قطع انشعاب آب این مکان‌ها مورد تاکید است.

او با اظهار امیدواری از گذر از تابستان با همکاری و مشارکت مردم افزود: مدیریت مصرف و صرفه‌جویی آب از سوی مشترکین امری مهم و ضروری است که با این همکاری دغدغه مردم و مسئولان برطرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با تاکید بر اجرای طرح آب شیرین‌کن در گناوه افزود: برای تحقق این مهم پیگیری‌های لازم انجام می‌شود تا ان‌شالله شاهد اجرای شیرین‌سازی آب دریا برای تامین آب آشامیدنی این شهرستان باشیم.

اجرای طرح فاضلاب در سه شهر استان بوشهر

حمزه‌پور با اشاره به اجرای طرح فاضلاب در سه شهر استان بوشهر یادآور شد: اکنون طرح فاضلاب در بوشهر، گناوه و دیلم اجراء شده و مردم این شهر‌ها از خدمات دفع فاضلاب به صورت بهداشتی برخوردار هستند.

او با بیان اینکه تاکنون برای اجرای طرح فاضلاب گناوه ۴۵ میلیارد تومان هزینه شده است افزود: این پروژه اکنون دارای ۸۷ پیشرفت فیزیکی است که برای تکمیل آن به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از تدوین پروژه‌های مختلف در ادامه طرح فاضلاب گناوه خبر داد و بیان کرد: برای اجرای سیستم کانال پساب تصفیه‌خانه گناوه، ایستگاه پمپاژ D و H و ارتقاء ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب گناوه به ۱۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

حمزه‌پور با بیان اینکه ۱۰.۵ میلیارد تومان اعتبار برای ادامه طرح فاضلاب در شهر‌های استان تخصیص یافت گفت: تاکنون ۱۶۰ کیلومتر شبکه فاضلاب گناوه اجرا شده و ۳۰ کیلومتر دیگر در دست اجراء است.

بخش عمده‌ای از آب آشامیدنی شهرها و روستاها خارج از استان بوشهر تامین می‌شود

فرماندار گناوه هم جمعیت این شهرستان را ۱۰۵ هزار نفر دانست و افزود: بخش عمده‌ای از آب آشامیدنی شهر‌ها و روستا‌ها خارج از استان بوشهر تامین می‌شود که این خود تهدید جدی در این عرصه است.

غلامرضا مهرجو تعداد مشترکین آب شهرستان گناوه را ۴۱ هزار فقره دانست و ادامه داد: با توجه به اجرای طرح‌های آب شیرین‌کن در نقاط مختلف شهری و روستایی استان بوشهر، با توجه به همرز بودن گناوه با خلیج فارس، ظرفیت مطلوبی برای اجرای طرح آب شیرین‌کن فراهم است.

او با قدردانی از تلاش شبانه‌روزی کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در تحقق مطالبات و نیاز‌های مردم گفت: در حالی که مصرف آب در جریان بحران کرونا در راستای ارتقا سواد بهداشتی مردم افزایش یافته، ولی مشترکین خدمات این شرکت را مورد ستایش قرار می‌دهند.

ضرورت اجرای نوسازی شبکه آبرسانی در شهرها و روستاهای گناوه

فرماندار گناوه با تاکید بر اجرای نوسازی شبکه آبرسانی در شهر‌ها و روستا‌ها گفت: برخی روستا‌ها نیاز مبرم به نوسازی شبکه آبرسانی دارند که لازم است امسال ۱۵ کیلومتر از شبکه روستایی اصلاح شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.