مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: برای تامین آب مورد نیاز استان، شیرین‌سازی آب دریا در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالحمید حمزه‌پور در نشست بررسی وضعیت آب آشامیدنی شهرستان کنگان بیان کرد: حل مشکلات آب آشامیدنی شهر‌ها و روستا‌های استان بوشهر در اولویت قرار دارد و حمایت از اجرای طرح‌های آبرسانی از سوی مسئولان ستودنی است.

او با قدردانی از تعامل مردم در مدیریت مصرف آب افزود: صرفه‌جویی در مصرف آب و استفاده بهینه از این ماده حیاتی باید در سرلوحه کار مردم به ویژه دستگاه‌های اجرایی در شهر‌ها و روستا‌ها قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به وضعیت منابع آب آشامیدنی استان افزود: ۸۵ درصد منابع آب آشامیدنی استان بوشهر در دیگر استان‌ها قرار دارد به‌گونه‌ای که ۶۰ درصد از سد کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد و ۲۵ درصد از طریق خط آبرسانی کازرون در استان فارس تامین می‌شود.

حمزه‌پور با بیان اینکه ۱۵ درصد منابع آب استان بوشهر از طریق چاه‌های داخلی و آب شیرین‌کن‌ها تامین می‌شود، گفت: اکنون دو آب‌شیرین‌کن در بوشهر و کنگان در مدار تولید است که ظرفیت آب شیرین‌کن کنگان در شبانه‌روز ۱۰ هزار و آب‌شیرین‌کن بوشهر ۲۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعب است.

او، تامین آب آشامیدنی از طریق شیرین‌سازی آب دریا را در اولویت برنامه‌های استان بوشهر دانست و بیان کرد: در این زمینه تاکنون به ظرفیت ۱۰۰ هزار مترمکعب طرح آب‌شیرین‌کن در شهر‌ها و روستا‌های اجرایی شده است و برخی از این طرح‌ها امسال وارد مدارد تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه ایجاد منابع آبی در داخل استان زمینه پایداری تامین آب آشامیدنی را فراهم می‌کند، ادامه داد: وقتی آب از استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد منتقل می‌شود، تامین آب آشامیدنی این استان‌ها در اولویت قرار می‌گیرد.

حمزه‌پور از افزایش جمعیت شهری در کنگان خبر داد و افزود: بر اساس نتایج آمار سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت شهری کنگان افزایش یافته که تقویت منابع آبی براساس رشد جمعیت مورد توجه قرار دارد و پیش بینی‌های لازم برای تامین آب آشامیدنی این شهرستان برای آینده صورت گرفته است.

او تاکید کرد: باید اعتبار لازم برای اصلاح شبکه آبرسانی کنگان اختصاص یابد تا از هدررفت آب از شبکه آبرسانی جلوگیری شود.

فرماندار کنگان هم با اشاره به همکاری مردم، شرکت‌ها، صنایع و دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با کرونا، گفت: از آنجایی که تصور می‌شد شرکت‌ها و صنایع پارس جنوبی در عرصه ویروس کرونا بیشترین مشکلات را داشته باشند، اما با همکاری همگانی به ویژه منطقه پارس این ویروس در منطقه کنگان و عسلویه مدیریت شد و تاکنون مشکلاتی ایجاد نکرده است.

سید علی پاکنژاد با تاکید بر حل مشکلات آبرسانی در شهر‌ها و روستا‌های این شهرستان افزود: نوسازی و اصلاح شبکه آبرسانی در شهر‌ها و روستا‌های کنگان نیاز اصلی است که باید به آن توجه شود و اعتبارات لازم برای این کار اختصاص می‌یابد.

او افزود: جدا سازی آب آشامیدنی و فضای سبز مورد توجه ویژه قرار دارد که در این زمینه شهرداری‌ها در توسعه فضای سبز از آب چاه استفاده می‌کنند.

فرماندار کنگان این شهرستان را مهاجرپذیر نامید و بیان کرد: سهمیه آب این شهرستان مربوط به سال‌های گذشته است، اما جمعیت امروز کنگان چند برابر آن زمان شده که افزایش سهمیه کنگان از درخواست‌های مهم است.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.