مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از مردم خواست با مدیریت مصرف بیش از گذشته، به حفظ منابع آبی کمک کنند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالحمید حمزه‌پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در نشست شورای آب شهرستان دیلم بیان کرد: با استفاده از ایستگاه پمپاژ و همچنین راه اندازی مخازن، شهرستان دیلم و روستا‌های آن از نظر تامین آب آشامیدنی بیمه خواهند شد.

او افزود: پیمانکار سخت مخزن آب شهر امام حسن  انتخاب شده و به زودی کار را آغاز خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر ادامه داد: مطالعات طرح جمع آوری فاضلاب خط اصلی مناطق فرهنگیان و خیابان ساحلی در مرحله مناقصه است، با توجه به بافت زمین این منطقه سرعت اجرای فاضلاب این مناطق کند خواهد بود بنابراین سعی کردیم ترانشه وار پیش برویم تا در هزینه‌ها صرفه جویی شود.

حمزه‌پور با اشاره به وجود حدود سه هزار مشترک فاضلاب در شهرستان دیلم، گفت: پارسال ۴۰۰ انشعاب مشخص شد که بتوانیم مشترکان متفرقه را وارد مدار بهره برداری کنیم.

او، هزینه اجرای طرح جمع آوری فاضلاب دیلم را از زمان آغاز تا امروز ۲۸ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: امیدواریم اعتبارات سفر رئیس‌جمهور تخصیص یابد تا بتوانیم این طرح را به سرانجام برسانیم و مشکلات مردم برطرف شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تاکید کرد: آب در سبد خانوار ایرانی‌ها بسیار ارزان است و در حالی که قیمت تمام شده آن بیش از دو هزار تومان است، ولی مبلغ دریافتی آب بها از مردم حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ تومان است. مدیریت آب با این قیمت کار بسیار دشواری است بنابراین  از مردم می‌خواهم که با مدیریت مصرف بیش از پیش در حفظ منابع آبی کوشا باشند.

سرپرست فرمانداری دیلم نیز با اشاره به مشکلات حوزه آب در این شهرستان گفت: تنش‌های آبی شهرستان دیلم به نسبت شهرستان‌های جنوبی بسیار کمتر است، اما با این حال، در برخی از مناطق به دلایلی توسعه صورت نگرفته است و می‌تواند مستعد بروز مشکلاتی باشد.

احمد دشتی افزود: به زودی ساخت مخزن دو هزار متر مکعبی شهر امام حسن اجرا خواهد شد.

او با اشاره به تراکم جمعیت در برخی از مناطق و افت فشار آب، عنوان کرد: با برخی از اقدام‌های کوتاه مدت می‌توان افت فشار و همچنین مشکلات دیگر را حل کرد.

سرپرست فرمانداری دیلم در خصوص طرح  جمع آوری فاضلاب دیلم نیز گفت:   تاکنون چهار ایستگاه فاضلاب در مدار آمده و تنها یک ایستگاه باقی مانده است.

دشتی بیان کرد: ایجاد ایستگاه پمپاژ در کِنارکوه تمام نارضایتی‌ها و مشکلات مردم را برطرف خواهد کرد.

او با اشاره به اینکه مشکلات حوزه آبرسانی باید به اطلاع مردم رسانده شود، گفت: سرانه مصرف بالای آب، ناشی از هدر رفت و انشعاب‌های غیرمجاز است و باید از ظرفیت بخش‌ها و شورای بخش بهره گرفته شود تا مشکلات حل شود.

انتهای پیام/ک

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.