مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه ازضدعفونی کردن ۱۰۰ هزار نقطه حساس شهری و روستایی در سطح استان در مدت شیوع بیماری «کرونا» خبر داد.

ضدعفونی ۱۰۰ هزار نقطه حساس شهری و روستاییبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  امیر کرمی مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به اقدامات گسترده کارشناسان بهداشت محیط در بحث پیشگیری و مقابله با کرونا، گفت: بازدید و نظارت بر بهداشت اماکن عمومی و مراکز عرضه و توزیع مواد غذایی، سالم سازی و گندزدایی محیط، کنترل آب بخشی از وظایف نیرو‌های بهداشت محیط در بحث شیوع کرونا بوده است.

او با اشاره به وجود ۳۸ هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در استان، گفت: طی این مدت بیش از ۶۶ هزار مورد بازدید از این مراکز صورت گرفته و عمده تمرکز بر رعایت نکات بهداشتی در صنوف حساسی مانند نانوایی‌ها بوده است.

کرمی از پلمب ۲۲۸۳ مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوط به کرونا خبر داد وافزود: این واحد‌ها علی رغم تذکرات داده شده به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی پلمب شدند.

مدیرگروه بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه به اقدامات انجام شده در بحث گندزدایی و سالم سازی محیط با همکاری نیرو‌های نظامی و انتظامی و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اشاره کرد و افزود: تاکنون ۱۰۰ هزار نقطه حساس شهری و روستایی در استان طی مدت شیوع کرونا ضدعفونی و گندزدایی شده است.

این مسئول بیان کرد: طی مدت شیوع کرونا، بیش از ۱۰ میلیون لیتر ماده ضدعفونی برای سطوح مختلف در شهر‌ها و روستا‌ها استفاده شده است.

مدیرگروه بهداشت محیط استان کرمانشاه در بحث کنترل آب نیز از انجام ۱۰۰ هزار تست کلرسنجی در سطح استان طی مدت شیوع بیماری کرونا خبر داد و افزود: همچنین طی این مدت پنج هزار نمونه میکروبی آب در سطح استان گرفته شده است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.