مدیرکل دامپزشکی استان یزد گفت: تامین امنیت غذایی مردم با نظارت دامپزشکی از مزرعه تا سفره محقق شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  علی فاتحی نیا مدیرکل دامپزشکی استان یزد در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، گفت: بخش عمده‌ای از وظیفه امنیت غذایی بر عهده دامپزشکی است و نظارت از پرورش دام تا ذبح و توزیع دام، بر عهده دامپزشکی است.

او ذبح شرعی دام را نیز یکی از وظایف دامپزشکی دانست و افزود: در مرکز استان یزد هزار واحد عرضه فرآورده‌های دامی وجود دارد که بر این واحد‌ها نظارت می‌شود.

فاتحی نیا تصریح کرد: در سال جاری مورد خاصی در حوزه مسائل بهداشتی و دامی نداشته ایم و جمعیت قابل توجهی از دام و طیور در زمینه بیماری‌های مختلف واکسیناسیون شده اند که امیدواریم تا پایان سال بتوانیم جمعیت بیشتری از دام‌های استان را زیر پوشش قرار دهیم.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد تاکید کرد: با اقدامات پیشگیرانه‌ای که در سطوح مختلف انجام می‌شود، حفظ جمعیت دام استان یزد نیز مدنظر است و در نهایت تلاش ما این است که نظارت از مزرعه تا سفره مردم توسط دامپزشکی محقق شود.

او گفت: در حال حاضر ۱۱۲ نیرو در دامپزشکی در ۱۰ شهرستان استان یزد به مردم خدمات ارائه می‌کنند و در بخش خصوصی نیز ۳۰۰ دامپزشک مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.

فاتحی نیا با اشاره به همکاری دامپزشکی در زمینه صادرات فرآورده‌های خام دامی نیز، اظهار داشت: در شش ماه نخست امسال ۹۴۴ تن پنجه مرغ به ویتنام و هنگ کنگ، ۲۵ تن پودر پنیر به پاکستان، مقادیر قابل توجهی تخم مرغ خوراکی و تخم مرغ نطفه دار به عراق، مقادیری دنبه گوسفندی به لبنان و سالامبور به سایر کشور‌ها با نظارت دامپزشکی صادر شده و ارزآوری خوبی برای استان و کشور داشته است.

او تاکید کرد: نهادی مانند دامپزشکی نقش بسزایی در تولید و جهش تولید دارد و با توجه به شرایط اقتصادی کشور، نهاد‌هایی مانند دامپزشکی در رونق و جهش تولید بسیار اثرگذار هستند و امیدواریم در این مسیر با محدودیت‌هایی که وجود دارد، در تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.

از ۱۲ تا ۱۸ مهرماه به عنوان هفته دامپزشکی تعیین و نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار