مدیر کل دامپزشکی استان یزد گفت: هر گونه عرضه و کشتار غیر مجاز دام زنده ممنوع است و با متخلفان طبق قانون برخورد می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، علی فاتحی نیا مدیر کل دامپزشکی استان یزد  با شاره به اینکه هر گونه عرضه و کشتار غیر مجاز دام زنده ممنوع است، گفت: دامپزشکی با متخلفان طبق قانون برخورد می کند.

او افزود: به استناد ماده هشت آیین نامه اجرایی ماده ۱۸ قانون سازمان دامپزشکی کشور، دام‌هایی که برای فروش یا کشتار در شهر‌ها عرضه می‌شوند، باید صرفاً در میادین دام یا اصطبل  نگهداری شوند. علاوه بر این، گرداندن دام‌ها در سطح شهر به منظور فروش یا کشتار ممنوع است.

فاتحی نیا با اشاره به اهمیت کشتار دام در کشتارگاه به منظور پیشگیری از بیماری‌های مشترک به ویژه تب کریمه کنگو، بر رعایت موازین بهداشتی از سوی دامداران و قصابان تأکید کرد.

فاتحی‌نیا اظهار داشت: نداشتن پیشینه بهداشتی و قرنطینه‌ای در این دام‌ها باعث ایجاد خطر انتقال و انتشار بیماری‌های مشترک و دامی شده و در نتیجه سلامت شهروندان و نیز سرمایه‌های دامی استان به خطر می‌افتد، به همین دلیل و بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی با مرتکبین به چنین مواردی مطابق قانون برخورد خواهد شد.

مدیر کل دامپزشکی استان یزد از شهروندان خواست در صورت مشاهده هر گونه موارد تخلف در زمینه عرضه و کشتار غیر مجاز دام زنده در سطح استان علاوه بر امتناع از خرید، موارد را برای پیگیری قانونی از طریق شماره تلفن ۱۵۱۲ (پاسخگویی به شکایات دامپزشکی) به مسئولان دامپزشکی اطلاع دهند و همچنین شهروندان گوشت را از مراکزی تهیه کنند که برچسب و مهر دامپزشکی داشته باشد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار